سینماروزان: پس از اقبالی که مخاطبان به مسابقه استعدادیابی یک شبکه ماهوارهای، نشان دادند بسیاری از شبکههای تلویزیونی کوشیدند به گونههای مختلف و با موضوعاتی متنوع از خوانندگی تا خندانندگی و سبک زندگی، به تولید نمونههای داخلی استیج روی آوردند و حتی “عصر جدید” هم ورای کپیبرداری از امثال “امریکن گات تلنت” با استیج مقایسه شد.
حالا شبکه مذهبی معارف سیما هم به وادی استعدادیابی ورود کرده و برنامهای به نام “نغمه عشاق” را تولید کرده که استیجی است برای علاقمندان مداحی.
مسابقه تلویزیونی “نغمه عشاق” به ادعای سازندگان با هدف کشف و تشویق استعدادهای مداحی در تلویزیون تهیه و تولید شده است و بهمانند همه استیجهای دیگر، اینجا هم در کنار پخش تصاویری از مسابقه، پشت صحنه آماده شدن نوجوانان برای این رقابت و همچنین گفتوگو با شرکتکنندگان، ساختار مسابقه را شکل داده است.
این مسابقه که برای رده سنی نوجوانان و جوانان درنظر گرفته شده است، با حضور ۴۰۰ شرکتکننده(!!) برگزار شده که در اولین دوره از این رقابتها، شرکتکنندهها در سه مقطع دبستانی، متوسطه اول و متوسطه دوم به رقابت خواهند پرداخت.