سینماروزان: تازه ترین فیلم محمدعلی باشه آهنگر فیلمساز ژانر جنگ سینمای ایران با نام «سرو زیر آب» در حالی روی پرده رفته که علیرغم مضمون میهنی برخلاف دیگر فیلمهای این گونه که از حمایتهای ارگانی فراوان در تبلیغات و حتی توزیع بلیتهای فله ای برخوردارند، کمترین حمایت تبلیغاتی نداشته؛ نه بیلبورد دارد، نه تیزرهایش پخش مناسب داشته اند و نه حتی برایش اکرانهای مردمی موثر طراحی شده است.
محمدعلی آهنگر با اشاره به پیش بینی هایش از بایکوت فیلم در اکران به تینا جلالی در «اعتماد» بیان داشت: پیش بینی میکردم که بخاطر نگاه خاص فیلم بایکوت شویم اما نه به اين شدت!! نگاه عجيب و غريبی در اکران بر فیلم روا شده كه نميدانم پشتش چه چيزي نهفته است. شدت آن آنقدر زياد و زيادتر شد كه در وقت اكران ضربه كاري خودش را زده است. شاهديد كه نه تبليغات درستي ميشود و نه شهرداري بيلبوردي ميدهد. نه تيزرهاي موثرش ادامه دارد و نه سانس و سينماهاي كافي و البته درست به فيلم اختصاص يافته است. جالب است بدانيد شهرداري يكي از سرمايهگذاران است كه بيلبورد نداد و نميدهد. حدود ۵۰ درصد سانسها، سانسهاي بيرمق و مرده است. مثلا ۹ صبح يا ۱۲ ظهر، ۲ ظهر اينها براي هيچ فيلمي كاركرد ندارد.
باشه آهنگر با تأیید اکران سوت و کور «سرو زیر آب» اظهار داشت: بسياري تلاش كردند فيلمنامه به نتيجه نرسد. همانها تلاش كردند سرمايه جور نشود، همانها كوشيدند ساخته نشود و همانها تمام ابزار تبليغاتي را دريغ كردند تا فيلم دیده نشود. من ابزار تبليغاتي و رسانهاي فيلمهاي اينچنيني كه امسال از ابتداي سال تا پيش از «سرو زير آب» در اكران بودند ندارم. نه بيلبورد نه تيزر و نه..
کارگردان «سرو زیر آب» با اشاره به پروپاگاندای تبلیغاتی برای «تنگه ابوقریب» گفت: بله، براي «تنگه ابوقریب» سنگ تمام گذاشتند. شما اين موضوع را چگونه ارزيابي ميكنيد؟ من خوشحالم كه فيلم يادشده خوب اكران شده است. بحث ما شيوه اكران است. در ايران اگر بخواهند فيلمي زمين بخورد راهكارش را بلدند و اگر بخواهند فيلمي فروش كند آن را هم بلدند. قرار بود «سرو زير آب» مثل «ملكه» «بيداري روياها» و «فرزند خاك» خوب اكران نشود.