#امیرحسین_حیدری مدیر #نمایش_گستران مطرح کرد⇐گروهی آگاهانه به دنبال این هستند که سینما را از سبد خانوادهها حذف کنند!/نیاز به معرفی دوباره سینما به مردم و احیای آن داریم!/ علاوه بر شناور بودن قیمت بلیت سینما، میتوان مانند کنسرتها قیمت صندلیهای سینما را شناور کرد!/موضع صداوسیما نسبت به فیلمهای سینمایی مشخص نیست!/معلوم نیست تلویزیون به تبلیغات فیلمها به عنوان تبلیغ فرهنگی نگاه میکند یا تجاری؟!/اگر صداوسیما به فیلمها نگاه تجاری دارد، پس نباید در پخش تیزرهای تلویزیونی بین فیلمها تفاوت قائل باشد!/امکانات تلويزيون متعلق به همه مردم است پس تمام فیلمسازان باید بتوانند بدون هیچ تبعیضی از این امکانات استفاده کنند!/در تعامل با ارشاد، بهزودی #چپ_راست، اکران خواهد شد!
سینماروزان: طرح شناور کردن بلیت سینما فینفسه خوب است اما نباید فراموش کنیم که چرخه اکران سه ضلع تهیهکننده، پخشکننده و سینمادار را شامل میشود و هر تصمیم و اتفافی در نمایش فیلمها باید بصورت قانونی و با رضایت هر سه طرف در نشستهای صنفی عملی شود.
امیرحسین حیدری مدیر موسسه پخش نمایش گستران با بیان مطلب فوق به خبرگزاری ایسنا گفت: حتی میتوان علاوه بر شناور بودن قیمت بلیت سانسهای سینما، قیمت محل نشستن تماشاگران نیز مانند کنسرتها شناور باشد. اگر چنین طرحی قرار است بصورت گسترده اجرا شود باید تبدیل به قانون شود و آییننامه اکران نیز تغییر کند و تکلیف مسائل مختلف حوزه اکران مشخص شود و همه سینماداران، پخشکنندگان و تهیهکنندگان در کل کشور بتوانند از این فرصت استفاده کنند.
حیدری با اشاره به اینکه حال سینما این روزها خوب نیست، افزود: اینکه گفته شود به دلیل قیمت بالای بلیت استقبال خوبی از سینما نمیشود حرف کاملا دقیقی نیست. گروهی آگاهانه به دنبال این هستند که سینما را از سبد خانوادهها حذف کنند و مردم سینما را فراموش کنند. ما امروز نیاز به معرفی دوباره سینما به مردم و احیای آن و تشویق مردم به تماشای دورهمی فیلم در سینما داریم و همه بخشهای سینما باید یک کمپین واحد برای آشتی مردم با سینما تشکیل بدهند.
او با انتقاد از رفتار تلویزیون دربرابر فیلمهای سینمایی گفت: موضع صداوسیما با فیلمهای سینمایی مشخص نیست و معلوم نیست به تبلیغات فیلمها به عنوان تبلیغ فرهنگی نگاه میکند یا تجاری. صداوسیما از بودجه عمومی استفاده میکند یعنی از پول تکتک ما برای صداوسیما هزینه میشود، پس باید همه بتوانیم از خدمات صداوسیما استفاده کنیم، اما متاسفانه برای تلویزیون فقط پول مهم است و بسیاری از محصولاتی که تبلیغ میکند حتی اثرگذاری و اصالت آنها ثابت نشده است.
این تهیهکننده و پخشکننده تاکید کرد: اگر صداوسیما به فیلمها نیز نگاه تجاری دارد، پس نباید در پخش تیزرهای تلویزیونی بین فیلمها تفاوت قائل باشد. از سوی دیگر امکانات رسانهای و تبلیغاتی صداوسیما متعلق به همه مردم است و فیلمسازان نیز جزء همین مردم هستند و باید بتوانند از این امکانات بدون هیچ تبعیضی استفاده کنند.
مدیر پخش نمایش گستران درباره سرنوشت فیلم کمدی #چپ_راست گفت: گفتوگوهای خوبی بین سازندگان فیلم و وزارت ارشاد صورت گرفته و امیدواریم با تعاملات انجام شده پروانه نمایش صادر و این فیلم به زودی اکران شود. براساس بررسیهایی که انجام دادیم قطعا اگر این فیلم اکران شود میتواند بخشی از مخاطبان را به سالنهای سینما بیاورد و ما شاهد رونق سینماها باشیم.