• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه 24 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گزارش

انتقاد یک تهیه‌کننده از اختلاف 100 سالنی میان بالا و پایین جدول فروش⇐انصاف‌تان کجاست آقایان سینمادار؟

8 مهر 1395
در گزارش
0 0
A A
6
انتقاد یک تهیه‌کننده از اختلاف 100 سالنی میان بالا و پایین جدول فروش⇐انصاف‌تان کجاست آقایان سینمادار؟

سایه های موازی ابوالفضل پورعرب

سینماژورنال: در روزهایی که آمارها از فروش بالای «فروشنده» می‌گویند نگاهی به جدول فروش سینماها نکات عجیب و در عین حال تکان‌دهنده‌ای را پیش رو می‌گذارد. منهای اختلاف قابل توجهی که به لحاظ تعداد سالن و تعداد سانس میان فیلم‌های بالا و پایین جدول وجود دارد جالب است که در روزهای انتهایی هفته «فروشنده» نزدیک به 5 برابر فیلم‌های پایین جدول تراکم سانس و سالن دارد.

به گزارش سینماژورنال و به نقل از “صبح نو” در یک مورد جالب اگر به مقایسه وضعیت دو فیلم «فروشنده» و «سایه‌های موازی» بپردازیم که هر دو نیز از حضور شهاب حسینی سود می‌برند، متوجه می‌شویم در آخرین جمعه از ماه شهریور «فروشنده» در تهران حدوداً 190 سانس اکران داشته است که از این میزان بیشتر از 80 سانس ساعت 19 به بعد بوده است یعنی زمانی که حجم مخاطبان در سینماها به اوج می‌رسد؛ اما در نقطه مقابل «سایه‌های موازی» فقط 40 سانس در تهران داشته است که از این میان فقط 8 سانس ساعت 19 به بعد بوده است.

با همین اوضاع و در حالی که متوسط تعداد سالن‌های «سایه‌های موازی» 10 سالن بوده است؛ یعنی یک دهم حجم سالن‌های صدرنشین جدول و البته که در همین سالن‌ها هم روزی بیشتر از 4 تا 5 سانس نداشته است، اما فروش آن رقم فروش 300 میلیون تومان را رد کرده است.

پیش بینی موفقیت تجاری نداشتم
اصغر نعیمی، کارگردان «سایه‌های موازی» که عقبه مطبوعاتی و نقدنویسی هم دارد سابقه تولید آثار مانند «بی‌وفا» و «سلام بر عشق» را هم داشته است که فروش‌های بالایی را تجربه کرده است.
این کارگردان با اشاره به اینکه درباره اوضاع فروش و وضعیت اکران بیشتر از او تهیه‌کننده که خود پخش فیلم را هم برعهده دارد، باید پاسخگو باشد گفت: من از ساخت این فیلم دنبال موفقیت تجاری خاصی نبودم؛ می‌دانستم داستان فیلم خاص است و از آن سوژه‌های دیریاب است و طبعاً مخاطبان محدودتری خواهد داشت.
وی ادامه داد: «سایه‌های موازی» فیلمی خارج از جریان اصلی سینمای ایران است اما می‌بینید که با همین محدودیتی که در تخصیص سالن و سانس داشته باز هم توانسته مخاطبان را به خود جلب کند.

بی‌انصافی سینماداران
آنچه اصغر نعیمی درباره جلب مخاطب به‌رغم محدودیت سالن می‌گوید پربیراه نیست. «سایه‌های موازی» در میان فیلم‌هایی که از محدودیت سالن رنج می‌برند از «سایه» گرفته تا «12 صندلی»، «اروند»، «ربوده شده» و «رفقای خوب» فروشش از بقیه بیشتر بوده است.
حسن توکل نیا تهیه‌کننده «سایه‌های موازی» که پخش کننده فیلم هم هست مقصر اصلی وضعیت پیش آمده برای فیلمش را بی‌انصافی سینماداران می‌داند. وی بیان داشت: اینکه در تمامی سالن‌های سینمایی ما از پردیس‌های سینمایی تا مجموعه‌هایی که دو یا سه یا چهار سالن دارند ارجحیت با اکران «فروشنده» است و بیشتر از نصف ظرفیت اکران در اختیار این فیلم قرار می‌گیرد ناشی از انصاف سینمادار است. سینمادار است که باید سانس‌ها را طوری توزیع کند که فیلم‌های دارای قابلیت فروش لطمه نخورند.

داوطلب شدم که سرگروهم را به «فروشنده» دهم اما قبول نکردند
وی با اشاره به پیش‌بینی خود از این وضعیت اظهار داشت: زمانی که صحبت از اکران «فروشنده» شد پیش‌بینی این را می‌کردم که به‌واسطه پروپاگاندا برای اسکار، چنین وضعیتی در اکران به وجود بیاید و برای همین داوطلب شدم که سرگروه زندگی را به «فروشنده» دهم و اکران «سایه‌های موازی» را عقب‌تر بیندازم اما به من گفتند این کار بی‌قانونی است و فیلم شما باید در موعد مقرر به نمایش درآید.

توکل نیا خاطرنشان ساخت: نتیجه تمکین به قانون را هم که داریم می‌بینیم؛ در شرایطی که قانون می‌گوید در هر ماه بیشتر از یک فیلم در گروه آزاد نباید اکران شود. الان می‌بینیم هم «فروشنده» در گروه آزاد روی پرده است و هم «دوازده صندلی» و «دزد و پری».

در پردیس کوروش فقط 4 سانس داریم
حسن توکل نیا که سابقه تولید محصولاتی مختلف از کمدی‌های تجاری مانند «جابه‌جا» تا فیلم‌های هنری نظیر «کاغذ بی‌خط» را دارد، با اشاره به وضعیت اکران فیلمش در پردیس کوروش گفت: پردیس کوروش 12 سالن دارد اما فیلم من در این پردیس فقط 4 سانس دارد و اغلب سانس ها هم قبل از ساعت 8 شب هستند. در این شرایط طبیعی است که فروش فیلم محسوس نباشد. من سال‌هاست در سینما هستم و فیلم‌هایی هم داشته‌ام که مخاطب خاص بوده‌اند و پتانسیل فروششان پایین بوده اما «سایه‌های موازی» فیلمی است که اگر سالن داشته باشد می‌فروشد ولی به فیلم من سالن نمی‌دهند و سانس‌های خوب ما حداقلی است و نتیجه هم که پیش رویمان است.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=29071
image_print
برچسب ها: ابوالفضل پورعرباصغر فرهادیاصغر نعیمیحسن توکل نیاسایه های موازیسمیرا حسن پورشهاب حسینیفروشنده
نوشته قبلی

ابراز تأسف شهاب حسینی از عدم حضور در “کاناپه” عیاری

نوشته‌ی بعدی

اعلام نامزدهای 5 رشته اصلی جشنواره مقاومت

مطالب مرتبط

بنیاد سینمایی فارابی

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

18 آذر 1404

سینماروزان: در حالی که در سال‌های گذشته تازه بعد از اعلام اسامی فیلمهای جشنواره فیلم فجر بود که ارگانهای سینمایی،...

ایرج طهماسب

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

10 آذر 1404

سینماروزان: هنرمند برخلاف جهان علم از دل کوچک‌ترین جزئیات به روایت‌های بزرگ می‌رسد و همین موضوع‌محوری است که مسیر سینما...

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

1 آبان 1404

سینماروزان: در کمال تعجب مجددا محدودیت نمایش فیلم‌های مجوزدار در برخی شهرستان ها استارت خورده است... سینماهای قم مجوز پخش...

نوشته‌ی بعدی
آیا این یک رکورد تازه است؟ ⇐ارسال “239+1000” اثر به جشنواره مقاومت

اعلام نامزدهای 5 رشته اصلی جشنواره مقاومت

دیدگاه‌ها 6

  1. علیرضا دینورزی می‌گوید:
    قبل 9 سال

    من هفته گذشته و بعد از چندین روز که وقت گذاشتم و به دلیل سانسهای پراکنده نتوستم این فیلمو ببینم تونستم فیلمو تو سینما عصرجدید ببینم
    از اونجا که اغلب فیلما رو تو جشنواره دیدم فک میکنم این فیلم حقش بود تو بخش مسابقه جشنواره فچر باشه
    انصافا از خیلی از فیلما هم به لحاظ ریتم و ضرباهنگ و هم محتوای داستانی بهتر بود
    عجیب بود که این فیلم تو جشنواره نبود اما امثال جشن تولد و دلبری و نفس و امکان مینا تو بخش مسابقه جشنواره بودن

    پاسخ
  2. محمدرضا تاجیک می‌گوید:
    قبل 9 سال

    عاشقانه زیبایی ساختید اقای نعیمی
    بهتون تبریک میگم
    و تسلیت میگم به تهیه کننده فیلم که فیلمشو کاملا در اکران سر بریدن
    سایه های موازی بعد از شبهای روشن بهترین عاشقانه سینمای ایرانه
    حتما ببینیدش
    البته اگه سانس پیدا کردید چون اوضاع اکرانش افتضاحه

    پاسخ
  3. نرگس مستعان می‌گوید:
    قبل 9 سال

    در سینمای ایران همه چیز خلاصه شده در ارتباطات و یه سری نام گنده
    چون اصغر نعیمی قبلا تجاری ساز بوده پس اگه یه فیلم هنری و عاشقانه خوب بسازه نباید تحویلش بگیریم تا پررو نشه و دوباره بازم همین ژآنرو امتحان کنه
    باید بهش سینما ندن
    تا بره دوباره فیلمهای تجاری بسازه

    پاسخ
  4. بهرنگ می‌گوید:
    قبل 9 سال

    اقای توکل نیا
    ما بیشتر از بیست شرکت پخش داریم که اغلبشون از فیلمیران گله میکنن
    به نظرتون بهتر نیست به جای گلع و شکایت خودتونو قوی کنید
    خب اگه فیلمیران پردیس داره شما هم برید پردیس بسازید
    فقط که نمیشه غر بزنید

    پاسخ
  5. گلی می‌گوید:
    قبل 9 سال

    زیباتر از شبهای روشن
    این فیلم باید مایه افتخار نویسنده ش سعید عقیقی باشه
    در عجبم که ایشون از فیپلم برائت کرده
    خیلی شخصیتها خوب و
    عاشقونه ملو و اروم و دلنشینه

    پاسخ
  6. لاله سماواتی می‌گوید:
    قبل 9 سال

    پس وظیفه نظارت سینمایی چیه
    مگه نمی بینن این اختلاف 100 سالنی رو
    چرا صداشون درنمیاد
    وظیفه کانون پخش کنندگان این وسط چیه
    وظیفه انجمن سینماداران چیه
    چرا نمیان شفاف سازی کنن پس
    همه تماشاچی شدن؟

    پاسخ

پاسخ دادن به بهرنگ لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

تبلیغات

ویژه ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟
خبر وسط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

ادامه مطلب
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم