#بابک_کریمی بازیگر سینما مطرح کرد⇐در دو سال گذشته هم پدر و مادرم را از دست دادم و هم شریک زندگیم مرا ترک کرد!/دچار افسردگی شدم ولی #کار نجاتم داد!!/در ایتالیا هم مثل ایران، تمایل بالا به اکران فیلم در تعطیلات ابتدای سال وجود دارد!/تماشاچی نوروزی مثل تماشاچی کریسمس فقط تفریح میخواهد!/ اکران آثاری مثل #لامینور در نوروز مثل خودکشی میماند!/تولید آثاری با حال و هوای ایرانی مثل #مرد_بازنده و #میخواهم_زنده_بمانم، میتواند در تغییر ذائقه و سلیقه مردم اثرگذار باشد!/#میخواهم_زنده_بمانم خارج از کیفیت و ساختار، به دلیل آنکه داستانش ایرانی بود مورد توجه قرار گرفت!/ایرونی بودن #مرد_بازنده را دوست داشتم!
سینماروزان: واقعیت این است که من در دو سال گذشته خیلی بالا و پایین داشتم، چون اول پدرم (نصرت کریمی) را از دست دادم، بعد خیلی شدید به کرونا مبتلا شدم، بعد مادرم را از دست دادم، دچار افسردگی شدم، بعد شریک زندگیم مرا را ترک کرد، دچار شکستگی پا شدم و تقریبا هیچ کم و کسری در این فهرست نداشتم، اما این لابلا، “کار” مرا نجات داد.
بابک کریمی بازیگر محجوب با بیان مطلب فوق به خبرگزاری ایسنا گفت: یادم هست روزهایی با روحیهای داغون سر سریال «میخواهم زنده بمانم» میرفتم و میرقصیدم و صحنههای عاطفی قشنگی داشتیم ولی دل خودم آشوب بود؛ به اینها اضافه کنید دوستان زیادی را که هم در ایران و هم در ایتالیا از دست دادم. کلا دوقطب اکستریم و دردناکی را در دو سال گذشته پشت سر گذاشتم.
بابک کریمی درباره بازی در «مرد بازنده» که فیلمی در ژانر پلیسی- کاراگاهی است و در سینمای ایران خیلی کم چنین فیلمهایی ساخته میشود، گفت: کلا در سینمای ایران به ژانر خیلی کم پرداخته شده است. پس از انقلاب، سینمای ایران بیشتر واقع گرایانه و شاعرانه بود و “ژانر”، خیلی در این هنر جا نداشت. در تکوتوک فیلمهایی هم که از این جنس (ژانر پلیسی) ساخته شده، بیشتر کپیکاری از فیلمهای فرنگی اتفاق افتاده و فیلمها اتمسفر فرنگی داشتند در حالی که فیلمها باید ایرونی میبودند و اصولا نکته مهم برای فیلم ساختن در «ژانر» همین است که کپی نشود و ورژن ایرانی ساخته شود. چیزی که من در «مرد بازنده» دوست داشتم همین ایرونی بودن فیلم است، یعنی کاراکترها کاملا ملموس هستند و اصلاً ادای شخصیتهای فرنگی یا تصویری مشابه کوچه و خیابانهای فرنگی دیده نمیشود.
او با اشاره به اینکه مهدویان یکی از استعدادهای خوب این سینما است، افزود: جدا از این ویژگیهایی که گفتم، نقشم را در «مرد بازنده» خیلی دوست داشتم؛ یک عقل کل دانایی بود که همه چیز را میدانست! ضمن اینکه دوست داشتم با جواد عزتی هم تجربهای داشته باشم و این اولین همکاری ما در «مرد بازنده» بود که اتفاق افتاد. در مجموع فیلم را دوست داشتم و گروه خوبی داشتیم و باید سرعتی در کار میداشتیم تا فیلم به جشنواره برسد که برای این مسئله بچهها با از خود گذشتگی و ایثار کار کردند.
وی در پاسخ به اینکه وقتی آمار فروش فیلمها نشان میدهد که مردم فارغ از هر کیفیتی، بیشتر سراغ فیلمهای کمدی میروند، باید چه کرد تا به گونههای دیگر از سینما مثل همین فیلمهای پلیسی علاقهمندی ایجاد شود؟ بیان کرد: به هر حال هر فیلمی مخاطب خاص خود را دارد ولی به نظرم اینکه فکر کنیم اکران در نوروز به این دلیل که مردم وقت آزادتری دارند و فروشی بالا تضمین میشود، میتواند یک پیشبینی اشتباه باشد که البته در همه جای دنیا همین اتفاق میافتد، یعنی در ایتالیا هم همین تمایل به اکران فیلمها در تعطیلات سال جدید بیشتر است، اما در کشور ما باید توجه کرد که در نوروز مردم خانوادگی به سینما میروند پس باید فیلمی اکران شود که خانوادگی باشد چون آنها برای تفریح به سینما میروند و به دنبال گذران ساعت فراغت خود هستند. تماشاچی نوروزی سینما مثل تماشاچی کریسمس در اروپا برای این مقطع فیلمهایی از جنس تفریح را میخواهد و برهمین اساس شاید اکران بعضی فیلمها در نوروز اساسا اشتباه باشد چرا که ممکن است تماشاچیان اصلی آن فیلمها بیشتر به سفر رفته باشند یا اصلا فرصت سینما رفتن در نوروز را نداشته باشد. این موضوع برای بسیاری از فیلمهای اکران نوروزی امسال و حتی فیلم «لامینور» آقای مهرجویی که متقاضی اکران نوروز بود صدق میکند؛ اکران آنها در زمانی دیگری بهتر از نوروز بود چون یکسری فیلمها برای تفریح نیستند و اکران آثاری مثل #لامینور در این مقطع مثل خودکشی میماند.
بازیگر سریالهای نمایش خانگی «میخواهم زنده بمانم» و «خاتون» ادامه داد: با این حال معتقدم ساخت فیلمهایی ژانریک و ایرونی از جنس «مرد بازنده» میتواند در تغییر ذائقه و سلیقه مردم اثرگذار باشد و نکته مهم این است که حتما ایرانی باشند، یعنی شخصیتها و روایت برای مردم ملموس باشد و داستان از کوچه و بازار خودمان بیرون آید. یک مثال بارز برای این حرف میتواند سریال شبکه نمایش خانگی «میخواهم زنده بمانم» باشد که خارج از کیفیت و ساختار، به دلیل آنکه داستانش ایرانی بود مورد توجه قرار گرفت.