سینماروزان: اینکه در تازهترین دوره شورای صنفی نمایش، تمامی اعضا به مرتضی شایسته رأی دادهاند تا رییس شود و محسن امیریوسفی فقط یک رأی آورده و آن هم رأی خودش به خودش، به کنار.
اینکه محسن امیریوسفی با سابقه ساخت فقط ۳ فیلم(!) و بدون هر گونه تجربه در مقوله اکران یا سینماداری، ناگهان در دولت دوم اعتدال از شورای صنفی نمایش سربرآورده و به ریاست شورا رسیده، به کنار!
اینکه امیریوسفی تا زمانی که در شورا بود کلمه ای درباره «دولتی» بودن شورا حرف نزد و تازه وقتی در دوره جدید شورا فقط یک رأی آورد(!) و نتوانست رییس شود، تازه یادش افتاد شورا، دولتی است، به کنار!
اینکه اساسا بخش عمده اعضای شورای صنفی نمایش در سالهای اخیر تمام انتقادات به شورا از باب انفعال دربرابر تبعیض در اکران تا تخلفات سینماداران و پخش کنندگان را فقط با دو جمله پاسخ میدادند و آن هم اینکه «شورا فقط دفتری است برای ثبت قرارداد و هیچ گونه مسئولیت نظارتی ندارد» و حالا رییس دو سال اخیر شورا، ابراز نگرانی کرده از دولتی شدن شورایی که تنها کارش ثبت قرارداد بوده هم به کنار!!
آنچه الان حول امیریوسفی جریان دارد ماجرای بدهیش به فارابی است و اینکه چرا بدهی را پس نمیدهد تا خیال خود را راحت کند؟
باز با اینکه اصلا فارابی و نهادهایی مانند مرکز گسترش یا انجمن سینمای جوان راه افتاده اند تا از تولیدات فیلمسازان ایرانی حمایت کنند کاری نداریم!
الان محسن امیریوسفی با این پرسش مواجه است که چرا بدهی فارابی را نمیدهد؟؟
اینکه فارابی میلیاردها تومان فقط بودجه پشتیبانی و جاری میگیرد که به فیلمسازان کمک کند اظهرمن الشمس است و بارها در این باره در سینماروزان نوشتهایم ولی فارابی دو جور از فیلمها حمایت میکند که یکی اش پرداخت وام است و او که وام میگیرد متعهد میشود که وام را برگرداند.
چرا امیریوسفی وام فارابی را برنمیگرداند تا هر رفتار و گفتاری از ایشان از کشاندن پای بهروز وثوقی به فیلم اکران شدهاش تا رأی نیاوردن در دوره جدید شورای صنفی نمایش به این وام گره بخورد و حتی از یک مدیر بلندپایه سازمان هم متلک بشنود؟
درست است که محسن امیریوسفی بیشتر از فیلمسازی، به جوسازی حول آثارش مسلط است ولی انگ عدم پرداخت بدهی فارابی نه فقط باعث میشود که جوسازیها به ثمر نرسد بلکه آب را هم به گلدان فارابی میریزد که به دلیل قرار گرفتن یک ژن خوب سیاسی در راساش به لحاظ عملکرد در یکی از پرتعارضترین ادوار خود به سر میبرد.
برای امیریوسفی که ظاهرا دولتی شدن شورای صنفی نمایشی که جز ثبت قرارداد ازش برنمیآمد را -البته بعد از خلع از ریاست-برنمیتابد خوب نیست انگ بدهکاری به مهمترین ارگان دولتی سینما را در کارنامه داشته باشد.
بدهی فارابی را بده و این همه متلک نشنو! یادت هم باشد انتقاد از دولتی شدن برای هر که آب داشته باشد برای آنها که در انتخابات۹۲ در فهرست حامیان رییس دولت فعلی بودند، نه تنها آب ندارد که باعث سوءتفاهماتی میگردد از باب انشعاب از دولت فعلی و راهنما زدن برای دولت بعدی در ماههای پایانی دولت فعلی!!
امیریوسفی در فیلم اتشکار نشون داده بود خیلی استعداد داره در طنزپردازی اونم درباره سوژه ها ممنوعه
ای کاش همون خط طنزو ادامه میداد و سراغ پست گرفتن در شوراهای به زعم خودش دولتی نمیرفت
اصلا در شان فیلمساز نیست که بره قاطی این شوراها
ایا اصغر فرهادی رفته تو شورای نمایش؟؟
یا مهرجویی به خاطر فیلماش دیده شد یا رفتن توی شورا؟؟؟
شورا رفتن کار اون دسته از فیلمسازاست که به توانایی فیلمسازیشون شک دارن
اینم از برکات دولت اعتداله که فیلمسازو تبدیل میکنه به کارمند شورا و بعد که طرف دو سال رییس شورا بود و مزه ریاست به دلش نشست یهو رای نمیره تا اینکه اینطوری عصبی بشه
فیلمسازان و حمایت کنید که فیلم بسازند و اساسا اکران و چه به راه اندازی شورا؟؟؟
در تعجبم سینمای کرونازده ای که حالا حالاها روی پا نمی ایسته رو چه به راه اندازی دوباره شورای اکران
حتی اگه سینماها رو عیدفطر راه بندازن باز با ظرفیت ۴۰ درصدی فقط سه تا کمددی برن روی پرده کافیه و نیازی نیست به شورا که بخواد دوباره هفت تا فیلم ردیف کنه واسه اکران
امیریوسفی خیلی بااستعداد بود اون اوایل
آفریده هم خیلی کمک کرد بهش که فیلم اولشو بسازه
ولی توی دولت اعتدال به جای اینکه بازم بره فیلم و حتی سریال بسازه
نمیدونم چرا رفت توی این شوراها
بد نبود از همشهریش اصغر اقا یاد میگرفت که فقط و فقط فیلم میسازه و آلوده هیچ منصب دولتی حتی داوری جشنواره فجر هم نمیشه