1

خروجی اولین جلسه شورای عالی اکران در سال جدید: واسپاری اکران خارجی و تقسیم به‌روز عایدی سینما به #سینماشهر!+معرفی دوازده فرد حاضر در شورا 

سینماروزان/مهدی فلاح صابر: نخستین جلسه شورای راهبردی اکران در سال جدید با حضور چهار مقام دولتی، پنج مدیر صنفی و سه تهیه کننده سینما برگزار گردید.

 

محمد خزاعی، روح الله سهرابی، هاشم میرزاخانی و حبیب ایل بیگی(از مقامات سینما)، سیدضیاء هاشمی، غلامرضا موسوی، مرضیه برومند، مرتضی شایسته و محمدقاصد اصرفی(از مدیران صنفی) و منوچهر شاهسواری، محمود رضوی و جمال ساداتیان(از تهیه‌کننده های سینما) دوازده نفر حاضر در شورای اکران بودند.

 

اعضای شورا به اتفاق آراء با برنامه”تسهیم فروش فیلم از مبدا با استفاده از روش‌های مناسب و به‌روز”، و “آئین نامه اکران فیلم‌های خارجی به صورت محدود مطابق با مقررات مصوب” موافقت کردند. 

 

مسئولیت اجرای این برنامه به موسسه #سینماشهر به مدیریت هاشم میرزاخانی واگذار شد تا با در نظرگرفتن همه جوانب نسبت به تعامل و همکاری با تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان سینما که مایل به اکران فیلم های خارجی هستند، اقدام نماید. 

 

علاوه بر این مصوبات، در این جلسه مقرر شد به دلیل فراگیری مباحث شورا و نیاز سینمای ایران به گفتگوهای کلان‌تر و عمیق‌تر بویژه در بخش اقتصاد سینما در کنار ملاحظات و دغدغه های فرهنگی و اجتماعی، ضمن دعوت از چند عضو جدید، در خصوص تقویت شورا و تغییر ماموریت‌های کلان آن بازنگری و تصمیم گیری صورت گیرد.

 

گفتنی است در این جلسه، محمد خزاعی رییس سینما، مرضیه برومند مدیرعامل خانه سینما، حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت، منوچهر شاهسواری تهیه کننده سینما، غلامرضا موسوی رئیس اتحادیه تهیه کنندگان سینمایی، مرتضی شایسته رئیس کانون پخش کنندگان سینمای ایران، محمدقاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران، سیدضیا هاشمی رییس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینمای ایران، جمال ساداتیان تهیه کننده سینما، محمود رضوی تهیه کننده سینما ، هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه سینماشهر و روح الله سهرابی مدیرکل دفتر نظارت بر نمایش فیلم نیز حضور داشتند.

واگذاری زعامت اکران خارجی و... به سینماشهر
واگذاری زعامت اکران خارجی و… به سینماشهر