سینماروزان/مهدی فلاحصابر: با ورود “درخت گردو” و “گیسوم” به سینماها، اکران سینماها رونقی نسبی یافته و اگر یک کمدی دیگر هم به سینماها افزوده شود شاید اوضاع بهتر گردد.
به گزارش سینماروزان، “درخت گردو” در دو روز اول اکران نزدیک ۱۵۰میلیون فروخته و نوید آن را میدهد که بتواند خیلی زود عنوان پرفروشترین ملودرام سال را از آن خود کند.
در رأس جدول فروش همچنان کمدی “دینامیت” است که ده میلیاردی فروش داشته و در کنار آن کمدیهای “هفتهای…” و “تکخال” هم به فروش مطلوب ادامه میدهند.
فیلم “مدیترانه” که اولین فیلم بلند مرتبط با لشکر فاطمیون است به لطف ترکیب مایههای عاشقانه با مایههای استراتژیک توانسته صدمیلیونی فروش داشته باشد.
قعرنشین جدول فروش هم فيلمهايي هستند که از آتیلا پسیانی تا افسانه بایگان و مصطفی زمانی و پگاه آهنگرانی را در خود دارند.
آمار کامل فروش سینماهای ایران تا ابتدای ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ به شرح زیر است:
(تمام ارقام به تومان است)
–دینامیت ۱۰میلیارد و ۱۰۰میلیون(۶۴روز/۳۱۰سالن)
–خورشید ۱میلیارد و ۶۲۰میلیون(۱۷۰روز/۲۴۰سالن)
–هفته ای یک بار آدم باش ۱میلیارد و ۴۳۰میلیون(۱۶۳روز/۲۵۰سالن)
–تکخال ۱میلیارد و ۱۰۰میلیون(۱۶۳روز/۲۰۰سالن)
–خون شد ۲۳۵ میلیون(۱۶۳روز/۱۵۰سالن)
–درخت گردو ۱۵۰میلیون(۲روز/۱۳۰سالن)
–مدیترانه ۱۱۰میلیون(۳۹روز/۱۰۰سالن)
–لاله ۱۱۰میلیون(۱۶۳ روز/۱۲۰سالن)
–سیاه باز ۶۸میلیون(۴۴روز/۱۰۰سالن)
–قصه عشق پدرم ۳۰میلیون(۴۱ روز/۷۰ سالن)
–گیسوم ۸میلیون(۲روز/۳۰سالن)