سینماروزان/حامد مظفری:
مثبت: رقیب اصلی حاتمیکیا و «به وقت شام» همین محمدعلی آهنگر است که هنوز با حس و علقه به جنگ فیلم ضدجنگ میسازد! و در دوران داغ شدن ماجرای سپنتا نیکنام برخلاف امثال حاتمی کیا، خالی از شعار و با شعور از نقش اقلیتهایی همچون زرتشتی در دفاع می گوید.
منفی: برادر آهنگر! وقتی چهار سال به این در و آن در میزنی برای جور کردن بودجه و وقتی با رزومه «ملکه» از سه ارگان مختلف حمایت میگیری برای تولید، هیچ که نمی کردی باید دو سکانس رئالیستی از دل جنگ را که اتفاقا نیاز درام هم هست در فیلمت می دیدیم همان طور که در «ملکه» کردی و نشان دادی این کاره ای!
آنچه ساخته ای با همه احترام به حس و حالش بیش از یک میلیارد خرج روی دستت گذاشته؟؟ این سه ارگان جمع شدند که همین یک میلیارد را بدهند؟؟ بماند که نقش علیرضا زریندست در تصویرسازی «سرو زیر آب» به شدت کلیدی است و اگر نبود شاید با «بیداری رویاها»یی دیگر مواجه بودیم.
دیالوگ: (با احتساب گذشت یک سال از درگذشت هاشمی؟!)
اول- کاش اصلا نمیرفتیم تو خاکشون!
دوم- دیگه شهید نمیخوایم!
پلان:
چلاندن پرچم کنار آتش…
کاراکتر:
–موبدی زرتشتی با بازی فرخ نعمتی که دقت بر اکسان گذاری هایش برای نزدیک شدن به گویش زرتشتیان، یک کارگاه آموزشی فن بیان است برای نورسیدگان.
–نام ابوالقاسم حسینی را پیشتر به عنوان تهیه کننده «ملکه» دیده بودیم و حالا شده است پاسداری کاریزماتیک با بازی هومن برقنورد! آقازاده شان حامد حسینی هم بدون رزومه مشهود شده تهیه کننده این فیلم ۳ارگانی!
گاف:
چگونه امکان دارد شهید مسلمان را با آداب زرتشتی دفن کنند؟ سه ارگان مختلفی که بودجه تولید فیلم را جور کردند از حوزه هنری تا شهرداری و فارابی چطور متوجه این گاف نشدند؟
تحلیل ضعیف و ناقصی بود.
ایراد به قیمت فیلم، بدون کارشناسی بود.
فیلم نه پروداکشن عظیمی داره
نه تیم بازیگران گرونی
نه صحنه آرایی خاصی
تمام هنرش چند تا هلی شات بود که اونم تو فیلمای تبلیغاتی به وفور می بینیم
و یک سکانس زیر آب که اونو حتی یکی مثل مهدی گلستانه هم میتونه دربیاره
البته به مدد تکنیسین هاش
پس این سه ارگانی که پول گذاشتن واس چی گذاشتن؟
؟؟؟
از محمدعلی اهنگر انتظار داشتیم لااقل دو تا پلان جنگی بزاره
نه تا این حد تنبلی کنه