علی سرتیپی متذکر گردید⇐انحصاری بودن سینماتیکت موجب شده هزینه تبلیغاتی که برای فیلمها گرفته میشود، بسیار سرسامآور، عجیب و زیاد باشد!!/راهاندازی سامانههای تازه بلیتفروشی این انحصار را شکسته و کلیت تهیهکنندگان را بهرهمند خواهد کرد
سینماروزان: مقارن با راهاندازی سامانه سمفا و جدایی سهم پخشکنندگان از سینماداران از همان لحظه بلیتفروشی، سه سامانه ایرانتیک، آپ و جرینگ هم به عرضهکنندگان بلیت سینماها افزوده خواهند شد تا انحصار سینماتیکت-که اخیرا توسط مالکان فیلیمو خریداری شده-کاهش یابد.
علی سرتیپی مدیرعامل موسسه پخش فیلمیران با اشاره به محاسن رقابتی شدن بلیتفروشی آنلاین به فرهیختگان گفت: هرچند سینماتیکت در زمان خود یک اتفاق مثبت در سینمای ایران رقم زد اما نکته مهم اینجاست که تک بودن این سایت، یک انحصار به وجود آورده بود که به عناوین مختلف به تهیهکنندگان و صاحبان فیلمها فشار میآورد.
سرتیپی تاکید کرد: پول تبلیغاتی که این سامانه انحصاری برای فیلمها میگرفت بسیار سرسامآور، عجیب و زیاد بود؛ این مساله بهخاطر تکبودن این سایت فروش آنلاین بود.
سرتیپی با تاکید بر رقابتی شدن بلیتفروشی در سایه راهاندازی سایتهای تازه بلیت فروشی گفت: الان شرایطی وجود دارد که باید چند سامانه دیگر برای فروش آنلاین بیایند تا این رقابت بهنفع سینمای ایران شود و یکسری هزینهها را بشکنند و کلیت تهیهکنندگان را بهرهمند خواهد کرد. امیدواریم تا جشنواره فجر بتوانیم خروجی مثبتی از این قضیه داشته باشیم و یک اتفاق خوب رقم بخورد.
وی ادامه داد: درمورد سامانه مرکزی فروش بلیت هم باید بگویم که این اتفاق هم در حال رخ دادن است و وزارت ارشاد در حال انجام دادن این کار است و این طراحی انجام میگیرد.
سرتیپی اظهار داشت: درمورد تعاملی هم که تهیهکنندگان با سینماتیکت دارند، چند نکته مدنظر است و مهمترین مساله این است که اختلاف نظری در این رابطه وجود دارد؛ بعضی از سینماداران میگویند پرداخت سهم بلیتفروشی باید از جانب تهیهکننده باشد، بعضیها اعتقاد دارند باید توسط سینمادار انجام شود، اما اگر بخواهیم اصل قضیه را بدانیم، الان این سهمها از ۱.۵ درصد تا ۴درصد هستند و این مساله در حال بحث است و امیدواریم در آییننامه سال آینده بیاید و تمام مسائل را حل کند.