سینماروزان: در روزهایی که افزایش قیمت دلار بر نرخ همه چیز اثر گذاشته است شرکتهای پخش خانگی هم مجبور شده اند به دلیل بالا رفتن قیمت مواد اولیه، قیمت محصولات خویش را افزایش دهند؛ افزایش قیمتی که مطمئنا به کاهش تیراژ و قدرت گرفتن بیشتر شبکه قاچاق منجر خواهد شد. در این شرایط اصلی ترین وظیفه مدیران فرهنگی افزایش حمایت از فعالان صنف خانگی است که هنوز محقق نشده است.
محمدرضا عباسیان رییس اسبق موسسه رسانه های تصویری که حین حضور خود در این موسسه کوشید ارتباطی نزدیک با فعالان صنف خانگی داشته باشد در یادداشتی که برای سایت «نمایش خانگی» نگاشته با اشاره به بی توجهی سازمان سینمایی به مدیوم نمایش خانگی درباره آینده این مدیوم هشدار داده است.
متن یادداشت عباسیان را به نقل از «نمایش خانگی» بخوانید:
نمایش خانگی در سازمان سینمایی رها و فاقد متولی واحد و سیاستگذاری است. مدیران سازمان سینمایی به تبعیت از مدیران دولت به جای رسیدگی و تلاش برای حل مشکلات توجهشان به تعداد لایک توئیت هایشان است.
موسسات ویدئو رسانه بیشترین حمایت را از سینمای ایران می کنند در حالیکه از سوی سازمان سینمایی مورد بی توجهی قرار میگیرند. این صنف سالانه معادل بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان اکران بابت حق نمایش ویدئویی به تهیه کنندگان سینمای ایران می پردازد. این جدا از حدود سالانه ۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری تولید سریال ایرانی در شبکه نمایش خانگی است.
متاسفانه با وجود این حجم از فعالیت و حمایت از تولید ایرانی و تولیدات سینمای ایران، کمترین حمایت و توجهی از سوی سازمان سینمایی شاهد هستیم.
نه تنها هیچ برنامه ریزی و چشم انداز مثبتی از سوی دولت برای ما وجود ندارد که در مقابل صداهایی شنیده میشود که عرضه فیزیکی باید تعطیل شود تا در مقابل شاهد رشد رسانه های مجازی متصل باشیم! در حال حاضر افزایش کنترل نشده نرخ مواد اولیه و بصورت مشخص مقوا و لوح فشرده به اندازه ایست که برای جبران آن نرخ فروش لوح فشرده حداقل میبایست دو برابر شود که این افزایش قطعا عکس العمل منفی مخاطب و کاهش شدید فروش را در بر خواهد داشت.
اگر ارشاد فکری برای حل این مشکل نکند صنف نمایش خانگی به زودی تعطیل می شود. اما در مقابل و برخلاف توهم برخی ، مراجعه مخاطبین به سامانه های به اصطلاح مجاز مجازی، نخواهد بود و نهایتا این سینمای ایران و صنعت تولید ملی است که بیشترین آسیب را خواهد دید.