واکنش رییس اداره نظارت به پخش تیزر آثار اکران نوروز از GEM
سینماژورنال: ماجرای پخش تیزر آثار سینمایی محصول داخل از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان و بخصوص جم ادامه دارد.
به گزارش سینماژورنال در حالی که پیش بینی می شد بعد از احضار 26 دی ماه 94 تعدادی از سینماگران به دادسرای فرهنگ و رسانه درباره این ماجرا(اینجا را بخوانید) حجم تیزرهایی که از جم روی آنتن می رود کمتر شود اما نه تنها این اتفاق نیفتد که در ایام نوروز نیز شاهد پخش تیزر آثار سینمایی از این شبکه بودیم.
این روزها همچنان تیزر اغلب آثار اکران نوروزی از جم روی آنتن می رود و در این بین کمدی “پنجاه کیلو آلبالو” با ورسیون های متفاوت تیزرهایش که مرتب در حال پخش از این شبکه هستند پیشتاز است.
از آن طرف فیلم تلخ اندیشانه “ابد و یک روز” که پیشتر به عنوان محصولی روشنفکرانه معرفی شده بود نیز اخیرا با تیزرهایی متکی بر رقاصی پیمان معادی به قافله آثار سینمایی حاضر در جم پیوسته است.(اینجا را بخوانید)
این گستردگی پخش تیزر از جم این ظن را پیش رو می گذارد که آیا باز هم ماجرای احضار سینماگران به دادسرای فرهنگ و رسانه تکرار خواهد شد؟
برخورد شورای صنفی نمایش با سینماگران متخلف
حبیب ایلبیگی رییس اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی که در احضار دی ماه 94 سینماگران به فرهنگسرای رسانه حضور داشت، در خصوص پخش گسترده تیزر آثار نوروزی از شبکه جم به “برنا” گفت: در جریان این مسئله قرار دارم و اوایل هفته جاری، نامهای از طرف اداره تبلیغات اسلامی در این خصوص دریافت کردم.
وی افزود: این نامه را به سخنگوی شورای صنفی نمایش محمدرضا فرجی تحویل دادم تا اقدامات لازم برای رسیدگی به این تخلفها لحاظ شود.
ایل بیگی خاطرنشانکرد: بالاخره گردانندگان شبکههای مانند جم اهدافی برای خود ترسیم کردند و با استراتژی اقدام به انعکاس تمام اتفاق های فرهنگی داخل کشور می کنند تا مخاطب ایرانی پیش خود احساس کند که این شبکه مورد تأیید نظام جمهوری اسلامی قرار دارد.
صداوسیما تمام آثار سینمایی را به یک چشم ببیند
حبیب ایلی بیگی با اشاره به اینکه صداوسیما باید از جریان فرهنگی و به خصوص آثار سینمایی حمایت کند، تأکید کرد: تمام آثار سینمایی که بر روی پرده قرار دارند مورد تایید نظام جمهوری اسلامی قرار دارند و نباید به آنها سلیقه ای نگاه کنیم چرا که در سال “اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل” صداوسیما باید از محصولات فرهنگی داخل حمایت کند.
وی تصریح کرد: تبلیغ 20 ثانیهای آثار سینمایی از صداوسیما نمی تواند فیلمها را به مخاطبان کامل معرفی کند و تاثیرگذاری آنچنانی هم ندارد.
ایل بیگی خاطرنشان ساخت: باید همه را به یک چشم دید و به طور یکسان تمام فیلمها را حمایت کرد. مسئولان صداوسیما باید بدانند که رسانه ملی برای همه مردم ایران است نه یک گروه خاص.