پرسشهای بجای رسانه های مستقل⇐فروش بلیت ۲۰ هزار تومانی سینماها حتی در سهشنبه نیم بها و بعد از پایان تعطیلات رسمی چهار روزه ابتدای سال چه معنایی دارد؟؟!/ این ترفندیست برای بالا بردن آمار فروش نوروزی و گریز از انتقادات وارده به چینش اکران نوروزی با آثار حاکمیتی-مافیایی؟؟/عیدی نوروزی سازمان به مخاطبان همین بود؟/آیا سازمان بازرسی باید به ماجرا ورود کند؟؟
سینماروزان: منطبق با مصوبه شورای صنفی نمایش که تأییدیه سازمان سینمایی را هم دارد قیمت بلیت سینماها فقط در دو روز انتهایی هفته و همچنین تعطیلات رسمی به ماکزیمم خود میرسد با این حال بعد از پایان تعطیلات رسمی چهار روزه نوروز همچنان قیمت بلیت سینماها به بهای تعطیلات ارائه میشود.
این روند نامنصفانه با واکنش رسانه های مستقل مواجه شده است. رسانه مستقل “سینمادیلی” با نقد رویکرد سودجویانه سینماداران نوشت: در حالی که بر اساس تقویم رسمی کشور تعطیلات رسمی نوروز تا پنج فروردین است سینماها قصد دارند تا روز شانزدهم فروردین بلیت بیست هزار تومانی بفروشند و در این شانزده روز هیچ طرح نیم بهایی را هم اجرا نمی کنند. این در حالی است که در مصوبه شورای صنفی تنها پنجشنبه و جمعه و تعطیلات رسمی شامل بلیت بیست هزار تومانی شده بودند و مشخص نیست فروش بلیت بیست هزار تومانی برای سه شنبه(که باید نیم بها هم باشد) و روزهای آینده بر اساس چه قانونی در حال انجام است؟
رسانه مستقل “سینما ایده آل” هم با نقد انفعال ارشاد در این باره نوشت: با وجود مصوبه شورای صنفی نمایش مبنی بر بیست هزار تومانی شدن بلیت سینماها تنها در دو روز آخر هفته و تعطیلات رسمی و در حالی که بر اساس تقویم رسمی تنها تا چهارفروردین تعطیل است سینماداران نه تنها بلیت را ارزان نکرده بلکه بلیت سه شنبه را هم نیم بها نفروختند! در این شرایط و با توجه به ناتوانی وزارت ارشاد و شورای صنفی نمایش در کنترل قیمت باید ریاست قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور به داد مردم برسند تا شاید به گران فروشی برخی سینماداران پایان داده شود؟؟
رسانه مستقل “اینترتینمنت ویکلی ایران” نیز با اشاره به گیشه سرد فیلمها در اکران نوروز نوشت: گیشه نوروزی مطابق انتظارات پیش نرفت و سینماداران بجای عمل به قانون شورای صنفی نمایش حتی بعد از تعطیلات رسمی چهار روزه ابتدای سال باز بلیت را به همان سقف قیمت میفروشند. چرا؟؟ آیا پایین بودن متوسط فروش اکران نوروزی نسبت به سالیان قبل و واهمه از شکست نهایی عامل گرانفروشی بوده؟ آیا این ترفندیست برای بالا بردن آمار فروش نوروزی و گریز از انتقادات وارده به چینش اکران نوروزی با آثار حاکمیتی-مافیایی؟؟
“سینمامخاطب” از دیگر رسانه های مستقلی است که با نقد گرانفروشی سینماداران نوشت: فروش بليت ٢٠ هزار تومانى در روزهاى عادى، عيدى سينماداران و شوراى صنفى نمايش است به علاقه مندان سينما؟؟ فروش بليت ٢٠ هزارتومانى كه براى روزهاى تعطيل و انتهای هفته درنظر گرفته شده در روزهاى عادى ابتدای سال مأیوس کننده است. با انفعال شوراى صنفى نمايش نسبت به اين اتفاق، توقع مى رود دستگاه هاى نظارتى و قضايى به اين موضوع ورود كنند و مدافع حقوق علاقه مندان سينما باشند تا نهايتا توجه به قانون مدارى سرفصل امور سينماداران و شوراى صنفى نمايش قرار بگيرد.