سینماروزان: پرسشی که بنده از مدیران رسانه ملی دارم این است که مگر پفک و چیپس و لبنیات و… تجاری نیست که شما تبلیغات آن را از تلویزیون پخش می کنید؟ پس چرا وقتی نوبت به فیلم های تجاری مخاطبپسند می رسد این کار را انجام نمی دهید و حاضر نیستید تبلیغ آن ها را بکنید؟
عبدالله علیخانی تهیهکننده باسابقه با بیان مطلب فوق به سینماپرس گفت: چرا وقتی یک فیلم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز نمایش گرفته و روی پرده است به تیزرش مجوز پخش تلویزیونی نمیدهند؟ چرا اینقدر فاصله بین وزارت ارشاد و صدا و سیما زیاد است؟ آیا پفک و چیپس غیرتجاری و سودمند هستند و فیلمهای مخاطبپسند، تجاری؟
تهیه کننده فیلم های سینمایی «عطش» و «کما» تأکید کرد: وقتی رسانه ملی به فیلم های سینمایی بیتوجهی میکند تهیه کننده مجبور است که دست به دامان فضای مجازی شود چراکه تبلیغ در فضای مجازی راحت است و دیگر کسی به دنبال مجوز داشتن یا نداشتن فلان تیزر نیست و یا محدودیتی برای نشان دادن یک صحنه خاص یا خواندن آواز و… وجود ندارد.
مدیر پویافیلم گفت: بدیهی است که تلویزیون هم مخاطب خود را دارد اما از آنجا که سیاست های عجیبی در تلویزیون حاکم است اغلب شاهد هستیم که آن ها تبلیغات فیلم های گیشه ای را نمی کنند و اگر خیلی منت بگذارند و همت کنند تنها تبلیغ فیلمهای جنگی را پخش می کنند.
علیخانی افزود: اگر امروزه به ظاهر اوضاع سینما خوب است به ضرب و زور آگهی فیلمها در شبکه های ماهواره ای فارسی زبان است در غیر این صورت سینماها همین میزان مخاطب را هم نداشتند. چرا تمهیدی اندیشه نمیشود که امکان تبلیغ برای یکایک فیلم های سینمایی در شبکه های سراسری رادیو و تلویزیون فراهم شود تا تهیهکنندگان مجبور نباشند به فضای مجازی و ماهواره ها مراجعه کنند؟