سینماژورنال/رها طلوع: اینکه “چند متر مکعب عشق” فیلم خوبی است یا بد دخلی به این بحث ندارد.
اینکه این فیلم در جشنواره سی و دوم به عنوان محصولی ایرانی عرضه شد و در بحبوحه معرفی نمایندگان غیرانگلیسی زبان اسکار، ناگهان مشخص شد سرمایه گذار آن افغانی است و فیلم به عنوان نماینده افغانستان به اسکار ارسال شد نیز چندان ارتباطی با بحث پیش روی ندارد.
به گزارش سینماژورنال ماجرا بر سر اتفاق عجیب و غریبی است که بر سر اعلام رقم فروش این فیلم صورت گرفته است.
بر طبق جدول فروشی که در قدیمی ترین روزنامه سینمایی کشور منتشر می شود فروش این فیلم تا انتهای روز دوشنبه ۴ اسفندماه، ۴۸۷ میلیون تومان اعلام شده است و منطبق بر جدول فروش چند روز بعد، این فیلم در روزهای سه شنبه تا پنجشنبه ۵ تا ۷ اسفندماه نیز در مجموع ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروش داشته است اما…
اما نکته عجیب اینجاست بجای اینکه رقم کل فروش این فیلم تا ۷ اسفندماه با افزودن این ۱۱٫۵ میلیون بر ۴۸۷ میلیون قبلی محاسبه شود، به ناگاه رقم ۶۰۱ میلیون به عنوان کل فروش فیلم تا انتهای ۷ اسفندماه درج گردیده است!!!
جالب اینجاست که چند روز بعد از این اتفاق مدیر دفتر پخش سوره وابسته به حوزه هنری که پخش “چند متر مکعب عشق” را برعهده داشته است و البته آمار فروش در رسانه ها نیز از طریق وی اعلام می شود در گفتگویی رقم فروش این فیلم را در تهران ۶۵۰ میلیون تومان اعلام کرده و با احتساب رقم فروش شهرستان، آن را اثری میلیاردی توصیف کرده است!
این گافها کیفیت آثار را زیر سوال می برد
به گزارش سینماژورنال اینکه چطور میشود فروش ۱۱ میلیونی در سه روز ناگهان ده برابر شده و شرایط افزودن حدودا ۱۰۰ میلیونی بر رقم فروش یک فیلم فراهم می آید را ما نمی دانیم اما این را می دانیم که کیفیت حتی معتبرترین آثار سینمایی نیز بواسطه این گافها بدجوری زیر سوال می رود.
میلیاردی بودن یا نبودن آنقدرها ارزش ندارد که بخواهیم بواسطه اش زحمت عوامل فراوانی که درگیر تولید یک فیلم بوده اند را زیر سوال ببریم.