1

یزدان عشیری مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی تاکید کرد⇐در صورت بروز پیک جدید کرونا جشنواره فجر با ظرفیت محدود برگزار می‌شود/ هر فیلمی که شاخص های فراخوان و آئین نامه جشنواره را داشته باشد توسط هیات انتخاب دیده خواهد شد/ رئیس سینما معتقد به حفظ هویت سینماهای نوستالژیک هستند!/مشکلی برای سینما فرهنگ پیش نخواهد آمد

سینماروزان/امیر صباغ: برای برگزاری جشنواره چهلم فیلم فجر بسته به شرایط احتمالی شیوع کرونا در آینده پلن های مختلفی داریم.

یزدان عشیری مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی با بیان مطلب فوق در برنامه سینمامعیار رادیو گفتگو گفت: قطعا جشنواره فجر امسال برگزار خواهد شد و در صورت بروز پیک جدید کرونا مشابه سال گذشته به صورت محدود و ۵۰ درصد ظرفیت سالن های سینما، نمایش خواهیم داشت.

عشیری درباره کیفیت آثار در بخش مسابقه جشنواره گفت: هر فیلمی که شاخص های فراخوان و آئین نامه جشنواره را داشته باشد توسط هیات انتخاب دیده شده و پس از گزینش وارد جشنواره خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی درباره ایجاد بخش خارج از مسابقه برای اکران فیلم‌های خاص گفت: هنوز در این باره چیزی ابلاغ نشده و اگر شرایطی فراهم شود برای اکران آثار خاص، حتما اطلاع‌رسانی به‌موقع صورت خواهد گرفت.

یزدان عشیری که مشاور رییس سینما هم هست در خصوص شائبه‌های تخریب یا تغییر مختصات سینما فرهنگ و تغییرات در سالنهای آن و ساخت سالن های کوچک در آن گفت: با توجه به نظر محمد خزاعی رییس سینما در خصوص حفظ هویت و معماری سالن های سینما مخصوصا سالن های نوستالژیک که ایشان همواره روی آن تاکید دارند، فکر نمی کنم مشکلی برای سالن های این سینما پیش بیاید.

عشیری تاکید کرد: رئیس سینما در جلسات مختلف با شهرداری و دیگر نهادهای متولی گفته اند که اگر سالنی به هر علت در نهایت مجبور به تغییر کاربری شد در آن مکان حتما باید شرايط تخصیص سالن‌های مدرن در بافت جدید تدارک دیده شود.