سینماژورنال: همزمان با ساعات آغازین سال تحویل و مدتی پیش از آن، شبکه های اجتماعی پر شده بود از اظهارنظرات مختلف درباره سه فینالیست یک برنامه صدایابی ماهواره ای.
به گزارش سینماژورنال ترفند یک شبکه ماهواره ای در قرار دادن ساعت نمایش قسمت آخر برنامه صدایابی خود درست همزمان با سال تحویل، موجب این حجم بالای اظهارنظرات شد.
البته که این ترفند یک رقابت نامحسوس را هم میان این برنامه و برنامه های سال تحویلی که در شبکه های مختلف داخل روی آنتن می رفت به وجود آورد.
این امر هم به نوبه خود سبب ساز این شد که همزمان با لحظات ابتدایی سال تحویل و حین رد و بدل شدن پیامهای تبریک نوروزی در گروههای اجتماعی، گمانه زنی درباره برنده نهایی مسابقه صدایابی نیز فراوان طرح شود.
سوال اینجاست که چطور شده یک مسابقه صدایابی ماهواره ای می تواند چنین موجی را ایجاد کند و نه تنها قرین آن که از یکی از شبکه های داخلی روی آنتن می رود، نمی تواند چنین موجی ایجاد کند که حتی کل برنامه های سال تحویل ما هم تحت تاثیر آن موج قرار می گیرند؟
راستی خود شما به عنوان مخاطب کدام یک را دنبال کردید؟
آن صدایابی ماهواره ای یا برنامه های زنده ای که پر شده بودند با مهمانان رنگارنگ و مجریانی که برخی از آنها چندی پیش بواسطه انتشار ناخواسته رفتار سخيف و بي ادبانه شان در فضاي مجازي، تا پای اخراج از رسانه ملی پیش رفته بودند و حالا همزمان با سال تحویل به مخاطبان پندها و اندرزهای اخلاقی می دادند كه رعايت ادب را بكنند؟
پی نوشت:
نتایج نهایی آن مسابقه صدایابی با برتری جوانی همراه بود که ویژگی اصلی صدایش نوعی تحریر برآمده از آوای اصیل ایرانی بود آن هم در حالی که رقیب شکست خورده اش، رپ می خواند!
این را که بگذاریم کنار سرمایه گذاری یک نهاد ارزشی داخلی بر روی یک رپر زیرزمینی و البته روی آنتن رفتن دو شب پیش این رپر از رسانه ملی(اینجا را بخوانید) چه چیزی دستگیرمان می شود؟
من معتقد به مرزبندی نیستم
هر دو محصول ایرانیان هستند
حالا برخی داخل و برخی خارج
چه فرقی داره
اما هیچان صدایابی یه چیز دیگه بود
عمرا به تماشای برنامه های جلف و سبک ماهواره ای بنشینم
با کمال میل نشستم پای برنامه احسان جان علیخانی که یه دونه است
رپرتاژ خوبي بود برا اون شبكه ها ،اولا كه ان برنامه ي محبوبتان بعد سال تحويل بود و دوما مي شد به اتفاقات خوب داخلي مثل در يك قاب قرار گرفتن حسني و رشيدپور و عليخاني اشاره كرد
درودوتبریک سال نو
بسیارپر واضح است تکنیکهای فیلمبرداری،کیفیت تصویر،طراحی نور لباس دوکوراسیون ودیگر عوامل البته به غیر از موضوع اصلی که صدایابی است بسیار در جذب مخاطب موثر است حال خودتان قضاوت کنید کدام یک از این جاذبه ها در تصاویر ارسالی وطنی موجود بود.یک نفر ایستاده دارد شما را موعظه میکند ان هم در دکوراسیون بی رنگ ولعابی که هیچ جاذبه تصویری ندارد.