سینماژورنال: هر چه بیشتر به ماههای پایانی حضور حجتا.. ایوبی در سازمان سینمایی نزدیک می شویم بیشتر از گذشته اظهارنظرات شتابزده ایشان را شاهدیم؛ اظهارنظراتی که نوعی اغراق برای بالا بردن بیلان کاری در آن به چشم میخورد.
به گزارش سینماژورنال همین ده روز قبل بود که ایوبی در یزد تقسیم بندی عجیبی را درباره سینما مطرح کرد و اینکه این روزها سینمای دنیا به دو بخش سینمای هالیوود و سینمای ایران بخش بندی میشود.(اینجا را بخوانید)
ایشان به تازگی در حاشیه مراسم افتتاح پروژههای هفته دولت در سرعین هم اظهاراتی به شدت هیجانی درباره اقبال مخاطبان به سینماها بیان کرده است.
ایوبی گفته است: سینمای ایران هم اکنون در حال رقابت با سینمای جهان است و در آستانه ۱۰۰ میلیاردی شدن بوده و تولیدات در حوزه سینما و فیلم دو برابر شده و مردم تا صبح در صف سینما هستند که این امر اتفاقی مهم در عرصه سینما، هنر و فرهنگ کشور است.
ایوبی خاطرنشان ساخته است: در سالهای گذشته اهالی فرهنگ و هنر یا خانهنشین بودند یا غبار ناامیدی بر چهره آنها نشسته بود و یا کشور را ترک میکردند اما بعد از این سالها هنرمندان ۳۷۰ بار پرچم ایران را در جشنوارههای مختلف جهانی به اهتزار در میآورند.
⇓⇓⇓
رقابت در کدام نقطه از دنیا؟
به گزارش سینماژورنال اینکه ایوبی گفته سینمای ایران در حال رقابت با سینمای جهان است همان قدر سوررئال است که ادعای ایشان درباره تقسیم بندی سینما به دو نوع هالیوودی و ایرانی. بد نبود ایوبی از این می گفت که در کدام نقطه از دنیا به طور همزمان اکران گسترده فیلمهای ایرانی و جهانی را داریم که بتوان گفت سینمای ایران در حال رقابت با جهان است.
درباره حضور ۳۷۰ باره در جشنواره های جهانی همین بس که در شرایطی که تعداد جشنواره های الف سینمای دنیا به ۲۰ جشنواره هم نمی رسد آماردهی درباره موفقیت در ۳۷۰ جشنواره دنیا، چیزی جز شوخی نیست.
اینکه جناب ایوبی از حضور شب تا صبح مخاطبان در صف سینما گفته اند هم کمترین محلی از اعراب ندارد. سازوکار رزرو اینترنتی بلیت نه تنها باعث شده که مدتها صفی را جلوی سینماها شاهد نباشیم بلکه درباره نمایش شب تا صبح فیلم در سینماها هم فقط یک بار و در مورد فیلمی به نام “من سالوادور نیستم” آن هم در تعطیلات نوروز این اتفاق افتاد.
آیا “سالوادور…” که چنین رکوردی زده محصول سیاستهای سینمایی ایوبی و همکاران است؟ هرگز. این، فیلمی است محصول بخش خصوصی سینمای ایران که در اوج پخش تیزرهای سینمایی از یک شبکه ماهواره ای خاص(!) توانست رکوردی بالا را در فروش به جا بگذارد.
البته زیاد هم عجیب نیست
عجیب اونه که این همه کارگردان و تهیه کننده باتجربه داریم اونوقت مدیر سینمامون میشه یه فارغ التخصیل علوم سیاسی که نه جریانات سینمایی رو میشناسه و نه حتی اشراف کاملی داره به سینمای ایران یا سینمای منطقه
اقای ایوبی
این ۳۷۰ جایزه ای که گرفتید از کدوم جشنواره ها بوده دقیقا
دو تا جایزه از جشنواره کن گرفتیم که البته اونم جایزه به ممنتوفیلمز بود و البته شریک قطری شون که روی فرش قرمز راه می رفت
اون ۳۶۸ تا جایزه دیگه چه جوایزی هستن اقای مدیر
درباره این جوایز درست و صحیح اطلاع رسانی کنید
ایشون در زمان احمدی نژاد کارمند سازمان اکویی بود که رییسشو شخص احمدی نژاد تعیین می کرد الان هم اومده مرتب به دولتی طعنه میزنه که خودش هم کارمند اون دولت بود
به نظرتون این معنایی جز عوامفریبی داره؟
اگه فروش فیلمها رفت بالا بخاطر پخش تیزر از جم بود.شما یه نگاه بندازید به امار فروش نوروزی که فرت و فرت تیزر از جم پخش میشد با همین اکران عیدفطر تا بفهمید که چقدر افت فروش داشتیم
اگه بناست کسی از خودش تعریف کنه اون مدیر شبکه جمه که باعث شد ملت از پای سریالهای بدردنخور پاشن و برن سینما فیلم ببینن وگرنه اقای رییس سازمان سینمایی چه کار حداقلی برای کمک به اطلاع رسانی فیلمهای سینمایی کرد؟؟