سینماروزان: «کجاست بقالی که بگوید ماست من ترش است» مصداق بارز گفتار برخی از سینماگران ایرانی است؛ سینماگرانی که می کوشند هر آنچه انجام می دهند را کاری ویژه و فوق العاده بدانند و برخی هم جلوتر می روند و حتی یک تصویرسازی رایانهای معمولی را ویژه قلمداد می کنند.
به گزارش سینماروزان پروانه مرزبان تهیه کننده ای که در کارنامه اش ساخت آثاری همچون «ماهیگیر کوچک» و «بزرگمرد کوچک» را دارد به تازگی درگیر تولید فیلمی با عنوان «چهل کچل» شده است؛ این فیلم را فرزند این کارگردان صادق صادقی دقیقی میسازد.
مرزبان در توصیف فضای کیفی «چهل کچل» به «مهر» گفته است: با توجه به اینکه این فیلم جلوه های ویژه زیاد و سنگینی دارد ما همچنان مشغول انجام این امر هستیم. البته صادق صادق دقیقی هم حساسیت زیادی برای انجام این مرحله با بهترین کیفیت دارد و به همین دلیل انجام این کار کمی طولانی شده است. جلوه های ویژه «چهل کچل» به گونه ای است که تاکنون چنین چیزی در فیلم های ایرانی دیده نشده است، برای مثال در صحنه ای از این فیلم کودکی به یک رودخانه می افتد. با توجه به اینکه افتادن یک کودک به یک رودخانه خطرات جانی به همراه داشت ما خواستیم این موضوع را با جلوه های ویژه انجام دهیم به همین منظور در «چهل کچل» رودخانه ای به وسیله جلوه های ویژه ساختیم.
مرزبان از جلوه های ویژه «چهل کچل» گفته و بی نظیر بودن در صنعت سینمای داخل؛ این گفتهها این انتظار را ایجاد میکند که با رونمایی از این فیلم در جشنواره های پیش رو شاهد یک تحول در جلوه های ویژه تصویری در داخل باشیم. آیا چنین اتفاقی رخ خواهد داد؟
همکاری مشترک قبلی مرزبان و صادقی دقیقی یعنی «تا آمدن احمد» محصولی بود که در جشنواره مورد توجه قرار نگرفت و کل فروش اش در اکران ۹۴ هم به نیم میلیون نرسید! امید که همکاری تازه این مادر و فرزند خروجی قابل تأمل تری داشته باشد.