• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
جمعه 28 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گزارش

عمل تغییر جنسیت پدر دو فرزند+دلالی نخبه ریاضی در بازار ارز+اشتیاق مردان متأهل برای سفر به جمیرا

15 بهمن 1393
در گزارش
0 0
A A
0
عمل تغییر جنسیت پدر دو فرزند+دلالی نخبه ریاضی در بازار ارز+اشتیاق مردان متأهل برای سفر به جمیرا

دوران عاشقی

“دوران عاشقی” علیرضا رییسیان هرچند با مقوله ای به نام خیانت در زندگی زناشویی گره افکنی میکند اما درگیری کارگردان در اشاراتی سطحی از عمل تغییر جنسیت و دلالی نخبه ریاضی در بازار ارز گرفته تا عطش مردان متاهل برای سفر به جمیرا، فیلم را از گره گشایی کامل بازمیدارد.

سینماژورنال: “دوران عاشقی” علیرضا رییسیان در امتداد دغدغه های زنانه ای است که او در “چهل سالگی” با آن روبرو شده بود. در “چهل سالگی” پای مردی غریبه به زندگی زنی متاهل باز میشد و در اینجا پای زنی غریبه به زندگی مردی متاهل. اما هم آنجا و هم اینجا ارائه پرداختی دقیق از دغدغه های زنان محوری قصه در برخورد با بحران است که اهمیت دارد.

“دوران عاشقی” نیمه ابتدایی خود را هم به معرفی کاراکترهای محوری اختصاص می دهد و هم گره افکنی درام که افشای ارتباط یک مرد متاهل و زنی بیگانه است صورت می گیرد. البته که ابزار ایجاد گره هم که به نظر میرسد نگارش فیلمنامه برپایه آن صورت گرفته نیز به اندازه خود بدعت دارد. یک زن وکیل با موکلی روبرو میشود که از شوهر صیغه ایش باردار شده اما شوهر به دلیل اینکه عقیم است زیربار تعهد فرزنددار شدن نمیرود. اینکه شوهر صیغه ای، همسر وکیل هم هست گره ای است که افکنده می شود.

کاراکترهایی که گاه و بیگاه وارد میشوند

از اینجا به بعد تمرکز بر شخصیت پردازی کاراکترهای اصلی و ورود گاه و بیگاه کاراکترهای مکمل که کم تعداد هم نیستند رخ می دهد. صدالبته که ورود و خروج کاراکترهای مکمل ضربات مهلکی را هم بر پیکر فیلمی که در گره افکنی موفق است وارد میکند. رییسیان گمان برده که برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبانش نیاز وافر دارد به ورود کاراکتر و البته افزودن خرده داستانهای فراوان اما متاسفانه این ورود گاه و بیگاه فیلم به دل جریانات فرعی نبض فیلم را می گیرد.

اشارات تندی که در سطح رها شده

رییسیان به مانند دیگر آثارش و متاثر از صراحت کلامی اش، بدش نمی آمده که جاهایی از فیلمش را با اشارات اجتماعی-سیاسی پر کند؛ از تصویرسازی عمل تغییر جنسیت مردی که دو فرزند دارد و دلالی یک نخبه ریاضی در بازار ارز گرفته تا خیانتکار بودن لوطیهای جنوب شهری که دم از مردانگی می زنند و اشتیاق کارمندان یک دفتر دلالی برای سفر به منطقه ساحلی جمیرا در امارات متحده عربی از جمله این اشارات هستند. اشاراتی که شاید به دلیل دچار نشدن به ممیزی در سطح رها شده اند و رییسیان فرصتی را برای کندوکاو در آنها قرار نداده است.

خیانتها را ندیده بگیریم بهتر است

ورود آن شخصیتهای فرعی و رها شدن این اشارات اجتماعی در سطح، اله مانهای خوبی برای پر کردن زمان سریالها هستند اما در مورد فیلمی مانند “دوران عاشقی” این دو اله مان به ضرر درام پیش میروند و تلاش برای گره گشایی را مرتب به تاخیر می اندازند تا جایی که کارگردان که شاید خودش هم نمیدانسته فیلمش را چه طور به پایان برساند با قرار دادن یک بگومگوی زن و شوهری ساده فیلم را به پایان می رساند.

بگومگویی که حین آن زن خیانت دیده تلویحا از شوهرش میخواهد که خانه را ترک کند اما خودش نیز با بستن پلکها این حس را به مخاطب تلقین میکند که در برخورد با خیانت شاید بهترین راه ندیده گرفتن ماجرا و خود را به خواب زدن است!

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=443
image_print
نوشته قبلی

چرا برای آهنگسازان آثار، کارت ورود به کاخ جشنواره صادر نشده؟

نوشته‌ی بعدی

بازیگر پرکار جشنواره فقط روزی 400 هزارتومان می‌فروشد

مطالب مرتبط

بنیاد سینمایی فارابی

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

18 آذر 1404

سینماروزان: در حالی که در سال‌های گذشته تازه بعد از اعلام اسامی فیلمهای جشنواره فیلم فجر بود که ارگانهای سینمایی،...

ایرج طهماسب

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

10 آذر 1404

سینماروزان: هنرمند برخلاف جهان علم از دل کوچک‌ترین جزئیات به روایت‌های بزرگ می‌رسد و همین موضوع‌محوری است که مسیر سینما...

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

1 آبان 1404

سینماروزان: در کمال تعجب مجددا محدودیت نمایش فیلم‌های مجوزدار در برخی شهرستان ها استارت خورده است... سینماهای قم مجوز پخش...

نوشته‌ی بعدی
بازیگر پرکار جشنواره فقط روزی 400 هزارتومان می‌فروشد

بازیگر پرکار جشنواره فقط روزی 400 هزارتومان می‌فروشد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    180 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو

با حضور بازیگران و عوامل/ اکران خصوصی دو فیلم کوتاه «آغوش پنهان» و «سفید» در سینما تیراژه ۲ برگزار شد

گفتمان اقتدار؛ بازخوانی قدرت

قصه‌ی دردناک بم/رونمایی از پوستر فیلم «احمد»+عکس

۲۴ هنرمند ایرانی «شب یلدا» را به تصویر می‌کشند

سخنرانی های تداکس توس در فیلمنت

بازگشت کامران نجف زاده با برمودا در شب‌های یلدا

کمپین یلدایی«صد دانه یاقوت» کلید خورد/ 100 کتاب برای شب چله  

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

پرافتخارترین حضور مرکز مستند سوره در نوزدهمین جشنواره سینماحقیقت

تبلیغات

ویژه ها

قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو
خبر

قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو

28 آذر 1404

سینماروزان: شاید خیلی‌ها اطلاع نداشته باشن که دوبلور شخصیت یانگوم و قطام در سریال امام علی یه نفر هستند. صحبت‌های...

ادامه مطلب
درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

26 آذر 1404
چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم