سینماروزان: آمار فروش سینماها با پیشتازی کمدی «مصادره» با بازی رضا عطاران ادامه دارد؛ هرچند حجم تبلیغات «مصادره» به گرد فیلم ارگانی «به وقت شام» و فیلم منتسب به کاندیدای انصرافی انتخابات۹۶ نمیرسد اما همچنان اختلاف فروش بیش از دو میلیاردی خود را با این دو فیلم حفظ کرده و به زودی ۹میلیاردی خواهد شد.
به گزارش سینماروزان اختلاف تعداد سالنها میان فیلمهای بالا و پایین جدول فروش که آفت اکران ۹۶ بوده به اکران نوروز۹۷ هم سرایت کرده و در شرایطی که دو فیلم ارگانی-۴درصدی رویهم نزدیک به ۳۵۰ سالن در اختیار دارند اما فیلمی مانند «خرگیوش» تعداد سالنهای فول سانسش به زحمت به ۳۰ میرسد و فیلمی مانند «فراری» فقط ۲۰ سالن فول سانس دارد.
در این شرایط فروش «خرگیوش» که تیزرهای تلویزیونیش ممنوع الپخش است از یک میلیارد گذشته و به زودی ۱٫۵ میلیاردی خواهد شد اما «فراری» با فروشی بالغ بر ۳۰۰میلیون قعرنشین جدول فروش است.
«فیلشاه» هم به لحاظ تعداد سالن وضعیتی شبیه به «خرگیوش» دارد اما حمایت حوزه هنری در پخش و پخش تیزرهای پرتعدادش از تلویزیون باعث شده فروش نسبی مناسبی داشته باشد و این انیمیشن هم به زودی ۱٫۵ میلیاردی خواهد شد.
«لونه زنبور» به لحاظ تعداد سالن وضعیتی خوب دارد و با بیش از ۱۵۰ سالنی که در اختیارش است رقم فروش ۴میلیارد را رد کرده است.
آمار فروش تا ابتدای جمعه هفدهم فروردین ۱۳۹۷ به شرح زیر است:
(تمامی ارقام به تومان است)
–آینه بغل ۲۰میلیارد و ۶۰۰میلیون(۱۲۱روز)
–مصادره ۸میلیارد و ۴۵۰ میلیون(۲۳روز)
–به وقت شام ۵میلیارد و ۸۵۰میلیون(۲۳روز)
–لاتاری ۵میلیارد و ۷۰۰میلیون(۲۳روز)
–بدون تاریخ بدون امضاء ۴میلیارد و ۶۰۰میلیون(۵۱روز)
–لونه زنبور ۴میلیارد و ۵۰۰میلیون(۲۳روز)
–فیلشاه ۱میلیارد و ۳۳۰میلیون(۲۳روز)
–خرگیوش ۱میلیارد و ۲۰۰ میلیون (۲۳روز)
__فراری ۳۱۰ میلیون (۲۳روز)