سینماروزان/روحالله حسینی:
➕بعد از مدتها فیلمسازی درباره خرمشهر بالاخره یکی هم پیدا شده به جنگ از دریچه آبادان نگریسته
➖اینکه چرا حمایت یک ارگان ارزشی به محصولی سینمایی بدل نشده و یک تلهفیلم به دامنه صدها هزار تلهفیلم تاریخ هنرهای نمایشی افزوده شده معلوم نیست! شاید بگویند حمایت، اندک بوده! اگر این طور بوده چه به پروانه سینمایی گرفتن؟؟ پروانه ویدیویی میگرفتند و فیلم را به تلویزیون یا شبکه خانگی میدادند
➖دوربین از رادیو بیرون نمیرود! حتی نکرده به بهانه افزودن بر دامنه تصاویر جنگ، ورود دو خبرنگار و گزارشگر به منطقه جنگزده را مجالی کند برای تصویرسازی از خود جنگ
➖ضعف فیلمنامه باعث شده بداههپردازی نادر سلیمانی و مثلا قابلمه گرفتن و تنبک زدن یا خاطرهگوییهای بیربط به و استفاده گاه و بیگاه از مستندهای آرشیوی، عاملی شود برای پر کردن زمانبندی
➖حتی یک پلان نگذاشته که خانوادهای آبادانی را ببینیم که درحال گوش دادن به رادیویی هستند که مرکز اتفاقات است و بابت تولید فیلمش، هزینه شده!
➖شاید اگر نام مهرداد خوشبخت که سابقه همکاری با حاتمیکیا را دارد، روی فیلم نبود، کیفیت پایین فیلم قابلهضم بود ولی منتهای توانایی یک همکار حاتمیکیا همین است؟؟؟
➕بازی طنازانه و چنددقیقهای جهان میرشکاری درقامت پدر یک نیروی رادیو
➖بازی بد حسن معجونی که حتی نتوانسته لهجه موسیو ادیک( ارمنی تکنیسین رادیو) را تقلید کند
?سکانس
–استفاده از الکلهای ادیک بهعنوان سوخت ژنراتور
–خرد شدن شیشههای اتاق فرمان رادیو و شهادت گوینده عرب
?دیالوگ
–برو هر غلطی میخوای بکن؛ دست خدا به همرات!
–ویگن هم آبادانی ه
�جوک?
–پیرمرد و پیرزن در دل بمباران با رادیو به دفتر رادیو میایند که چرا برنامه ندارید؟
–در تمام فیلم، سکانسی از مردم مقاوم آبادان نشان نمیدهد و بهناگاه در تیتراژ و در سه خط از مقاومت جانانه مردم آبادان میگوید؛ چه کاریست آخر که فیلم بسازی و بعد مقاومتی که سرنوشت آبادان را تغییر میدهد بشود سه خط نوشته در تیتراژ؟
?پیشنهاد
–پروژه ارگانی بعدی را به نادر سلیمانی دهید بلکه بهجای کمدیناخواسته یک کمدی اصل تولید شود
☑️نتیجه فنی
–شاید نزدیکی با حاتمیگیا کارتان را در اخذ حمایت ارگانی راحت کتد ولی اگر فیلمسازی بلد نباشید با میلیاردها دلار حمایت هم به جایی نمیرسید