سینماروزان/حامد مظفری:
-فیلمبرداری شلخته و پربارش بر مدار همان نظارت بیرونی که از #نیمروز تا #لاتاری تجربهاش کرده
-کارآگاهی خسته، عبوث و پیگیر یادآور آل پاچینوی #مخمصه یا فرامرز قریبیان #گناهکاران
– دندان درد کارآگاه یادآور پادرد کارآگاه #پرده_آخر
+جواد عزتی خیلی سعی کرده کندی و پابه سن گذشتگی کارآگاه کهنه کار را تداعی کند
– ولی نه گریم روی صورتش نشسته و نه اصلا فیزیک و جثه عزتی منطبق بر کارآگاهی باراندیده(!!!)است و جاهایی هم که میشود همان عزتی بلرزون #هزارپا
+بازی خوب مجید نوروزی که بی اداست و شکل همه ماموران معذور که طرفین را دارند!
+بازی بهاندازه منوچهر علیپور که خودِ واقعیش را بند زده به کاسب متشرع
– نقش جواد عزتی انگ #فرامرز_قریبیان بود که هم سن و سالش به نقش میخورد و هم فرم چهرهاش همخوانی داشت با این همه سبعیت بیرونی و رحم درونی و از همه مهمتر کلی سابقه داشت در این گونه نقشها
+تُک زدن به ماجرای شرکتهای صوری متکی بر آقازادگان مدعی لابد برای انحراف اذهان و…
– سپس ول کردن این ماجرا و افتادن در دام همان خرده جنایتهای زناشویی و بعد منگنه آقازاده بعنوان سرشبکه و پایان در اتوبان
– درگیری های پدر-پسری #زخم_کاری اینجا هم هست ولی به ناگاه ماجرا ختم به خیر میشود…
-انبوه بارش و چتر و برف پاک کن و دادوفریاد یعنی درام جنایی؟
-یک ساعت و خردهای طول میدهد تا راه بیفتد و یک ربعی خوب هم جلو میرود ولی باز کردن پای عشقبازیهای جنایتبار جموار، آب سردی است بر آتشی که تازه علو گرفته بود
-حتی نکرده بعضی نماهای داخل خودرو را در استودیو نگیرد؟
-تیپ دمُده کارآگاه ناراضی که عزل میشود و باز میخواهد کار را ادامه دهد و دهد و دهد و…
-ساده لوحی کارآگاه که بعد از سالها کار تازه گمان دارد اگر این پرونده را تمام کند فتح الفتوح کرده
–شباهت بالادست حولهبسته با #قاتل_اهلی؛ آنجا پرویز پورحسینی و اینجا بابک کریمی
—دیالوگ
—-مشکل تو اینه که فکر میکنی اونی که تابلوی توقف ممنوع علم کرده،خداست
–خیلی خوب موندم؟
—-نه! خیلی زود شروع کردی
سکانس
–مالاندن تیبا به پراید برای توقف مظنون
–بستن مظنون به ریل برای اعتراف گیری
کاراکتر
— #رئوفی؛ وردست کارآگاه با بازی مجید نوروزی
جوک
–هرچه لبوفروش و سوپور است یا سمپات است یا کمک سمپات ؛ بیرون بیا از #ماجرای_نیمروز
نتیجه اخلاقی
–وقتی زمان لازم برای تکمیل فیلم نداری، برای یک سال قید جشنواره را بزن و استراحتی کن و بعد برو سراغ کار بعد
–اگر بهموقع به ترکیب برنده، دست نزنید و ولو با ریسکهای پرخطر، آن را ارتقا ندهید درنهایت میرسید به فیلمی که نه فقط در عنوان بلکه در اجرا نیز کاملا بازنده است! ترکیب مهدویان-عزتی دیگر برنده نیست!