سینماروزان/مهرداد شهبازی: اگر زمانی فقط فیلمهای موسسات پخش فیلمیران یا رسانهفیلمسازان مثل #هزارپا، #مطرب، #طبقه_حساس و #سالوادور فروشهای بالا داشتند حالا با موسسات پخش جوانتری روبروییم که گوی سبقت را ربودهاند.
شایستهفیلم به مدیریت محمد شایسته و خانهفیلم به مدیریت سعید خانی از شرکتهای پخش نسبتا جوانی هستند که فقط با دو فیلم نزدیک به صد میلیارد فروش را تجربه کردهاند.
کمدی #گشت۳ به کارگردانی #سعید_سهیلی با پخش #شایستهفیلم فقط در صد روز نزدیک چهل میلیارد فروخته است.
کمدی #دینامیت به کارگردانی #مسعود_اطیابی با پخش #خانهفیلم در دویست روز نزدیک ۵۵میلیارد فروخته است.
فروش حدود صدمیلیاردی این دو شرکت پخش فقط برای دو فیلم در حالی است که #گشت۳ اولین فیلم #شایستهفیلم است و #خانهفیلم امسال فیلمهای دیگری و ازجمله #قهرمان و #گربه_سیاه را هم روی پرده داشت که رویهم بیش از ۱۵میلیارد فروختهاند.
#شایستهفیلم و #خانهفیلم که با دو کمدی رویهم صدمیلیارد فروش را تجربه کردند با دو فیلم غیرکمدی متقاضی اکران نوروز هستند.
شایستهفیلم در اکران نوروز #مرد_بازنده را دارد و #خانهفیلم با #علفزار متقاضی اکران نوروزی است.
موفقیت شرکتهای پخش جوان و باانگیزه حکایت از آن دارد که در حیطه پخش فیلم در سینما، خیلی بیشتر از قبل باید بر روی افراد باانگیزه و جوان و در عین حال آشنا به سینما حساب باز کرد.