سینماژورنال: هفدهمین دوره جشن خانه سینما در حالی جمعه شب ۲۰ شهریورماه در عمارت مسعودیه برگزار شد که درباره اسپانسرهای این جشن حرف و حدیث فراوان است.
به گزارش سینماژورنال اسپانسرهای رسمی این جشن که لوگویشان پشت کارت دعوت به مراسم هم آمده عبارتند از شرکت صنایع شیر ایران یا همان پگاه و سامانه ای موسوم به “۳۰۷۰”.
درباره شرکت صنایع شیر ایران “پگاه” به اندازه کافی شنیده ایم؛ تهيه، توليد و توزيع انواع فرآورده هاي شيري اصلی ترین مأموریت این شرکت است.
خريد و فروش و واردات ماشين آلات، تجهيزات، مواد اوليه، مواد بسته بندي و لوازم يدکي و ساير مواد غذايي و خوراک سالم جهت دامها و انجام هر گونه فعاليت هاي توليدي، فني ، بازرگاني و اقتصادي و همچنين صادرات انواع فرآورده هاي شيري از دیگر فعالیتهای این شرکت می باشد.
۳۰۷۰ چیست؟
اما درباره سامانه “۳۰۷۰”؛ جستجو در فضای مجازی درباره پیدا کردن سرنخی از این سامانه به نتیجه خاصی منجر نمی شود. نه سایتی به نام این سامانه در اینترنت ثبت شده است و نه صفحه ای به این نام در صفحات اجتماعی.
تنها نتیجه این جستجو سامانه ای است مشابه این سامانه با عنوان “۷۰۳۰” که این سامانه هم دفتر مرکزی اش در اهواز قرار دارد و البته وظیفه اش فروش اینترنتی بلیت کنسرت برخی خوانندگان موسیقی.
سامانه ای که هر پیامکش ۲۰۰ تومان آب می خورد
کمی پیگیری بیشتر مشخص می سازد که “۳۰۷۰” ربطی به “۷۰۳۰” ندارد و گویا یک باشگاه پیامکی است که با نام “باشگاه مردمی سینمای ایران” راه اندازی شده است.
با ارسال پیامکی حاوی عدد “۱” به سامانه “۳۰۷۰” اطلاعاتی گنگ درباره این باشگاه پیامکی ارسال می شود. این باشگاه خود را تنها باشگاه رسمی و مردمی سینمای ایران دانسته است با خدمات و امتیازات ویژه؛ سامانه البته وعده اتفاقات خوبی را هم برای مخاطبان خود داده است.
اینکه این خدمات یا امتیازات ویژه چیست مشخص نشده و اینکه اتفاقات خوبی که بناست رخ دهد چیست هم نامعلوم است ولی سامانه یک نکته را به مخاطبان گوشزد کرده آن هم اینکه اگر بخواهند عضو باشگاه بمانند می بایست به ازای هر پیامی که برایشان ارسال می شود ۲۰۰ تومانی باید بپردازند!!!
یک چهره تبلیغات استادیومهای ورزشی در کنار جشن
اینها البته اسپانسرهای رسمی جشن خانه سینما هستند.
شنیده های سینماژورنال حکایت از آن دارند که در کنار این دو اسپانسر یکی از چهره هایی که در سالهای اخیر در جلب تبلیغات پیرامونی استادیومهای ورزشی حضور فعال داشته نیز به صورت کاملا غیرمستقیم از برگزاری جشن خانه سینما حمایت کرده است.
البته که این اسپانسر در جلب تبلیغات برنامه های ورزشی سیما هم فعالیتهایی داشته است و همین سوابق کاری باعث شده که به عنوان گزینه ای قابل قبول برای حمایت از این مراسم مورد توجه قرار گیرد.
اتفاقا من هم درباره ۳۰۷۰ سرچ کردم و هیچ مطلب خاصی به دست نیومد یعنی حتی تو سایت خانه سینما هم نباید یه لینک درباره این اسپانسرها باشه؟
درباره اسپانسرهای ورزشی هم خیلی جالبه
بعدد از اون سرمایه گذاری در کمدی پرفروش امسال اینکه اینجا هم هستن فوتبالیها خیلی جالبه و البته عجیب که بالاخره هدف از این حضور چیه؟
سوال من اینه که کار این سامانه ۳۰۷۰ چیه و چه کاری واسه من که سالهاست عضو خانه سینما هستم میکنم
مگر نه اینکه اسپانسر میارن تا برای بهبود اوضاع صنف کار کنه
حالا به من بگین کار این سامانه چیه؟
میشه توضیح شفاف بدین