1

یک تناقض عجیب: سایت زیرمجموعه سازمان سینمایی، صحنه‌های سانسور شده توسط همین سازمان را به نمایش می‌گذارد!+عکس

سینماژورنال: هرچند هیچ عقل سلیمی موافق ممیزی های سلیقه ای یا اعمال فشار با ابزار ممیزی نیست اما اینکه اداره نظارت سازمان سینمایی بخشی از نماهای یک فیلم را حذف کند و نمایش آنها را در سینماهای کشور مجاز نداند یکی از حقوق قانونی این نهاد است.

به گزارش سینماژورنال اما حالا اینکه سایتی که تنها مرجع فروش اینترنتی بلیت سینماهاست و البته با حمایت مستقیم سینماشهر و تحت نظر سازمان سینمایی اداره می شود همان بخشهای حذف شده را عرضه کند چه حکمی دارد؟

در یک اقدام جالب توجه این اتفاق افتاده است و این سایت مرجع فروش اینترنتی، بخشهای سانسور شده یکی از فیلمهای روی پرده را برای تماشای مخاطبان عرضه کرده است.

سوال اینجاست که اگر این بخشها سانسور شده دیگر عرضه آنها آن هم از طریق سایتی کاملا رسمی چه معنایی دارد؟ شاید هم برای این عرضه مجوزی جداگانه صادر شده است که ما از آن بی خبریم.

البته ممکن است این بخشها به خاطر حفظ ریتم فیلم از آن حذف شده باشد که در این صورت هم ذکر عبارت قسمتهای سانسورشده برای عرضه آن بی معنا است.

عصر یخبندان
ارائه بخشهای سانسور شده “عصر یخبندان” از سایت مرجع فروش اینترنتی بلیت



ردّپای مختار در بالادست خانه سینما!

سینماروزان/محمد شاکری: هیات مدیره جدید خانه سینما با برگزاری مجمع عمومی در خانه سینما انتخاب شد.

مجمع عمومی خانه سینما به ریاست همایون اسعدیان، محسن ملکی و روح انگیز شمس به عنوان ناظر، منشی جلسه و جمال خندان وکیل خانه سینما و با حضور بهمن حبشی به عنوان نماینده سازمان سینمایی برگزار شد.

نگاهی به خروجی هیات مدیره تازه خانه سینما حکایت دارد از تثبیت ۴ عضو سابق(عسکرپور+اسماعیلی+لقمانی+حسینی) به اضافه ورود ۳ عضو تازه(امیریوسفی+ظریف+کوثری).

هرچند مدتهاست که دیگر بدنه سینما مستقیم با صندوق هنر در ارتباطند و تقریبا از منظر معیشتی، خانه‌ کارکردی برایشان ندارد ولی حضور فریبا کوثری بانوی بازیگر سینما و تلویزیون که تقریبا محرم هر سال با نقش “عمره/همسر مختار” مهمان ایرانیان است و خوشنامی این بازیگر و به‌خصوص توجهاتی که گاه درخفا به هم‌صنفان بیکار و کم‌کار داشته، شاید تکانی دهد به خانه سینما در جهت بازگشت به ارتقای معیشت. در عین حال حضور محسن امیریوسفی کارگردان صریح‌اللهجه که رأی دوم را هم آورده می‌تواند کمکی باشد به حل مشکلات مبتلابه صنف سینما.
حضور حبیب اسماعیلی بازیگر-تهیه‌کننده-پخش‌کننده باسابقه و معتدل و اهل تعامل نیز می‌تواند کمک حال هیات مدیره باشد برای حل اصلی ترین مشکلات صنفی و ازجمله فقدان بیمه بیکاری و ضعف بیمه بازنشستگی.

اعضای جدید هیات مدیره خانه سینما انتخاب شدند
اعضای جدید هیات مدیره خانه سینما انتخاب شدند

از بین نامزدهای هفدهمین دوره از انتخابات هیأت رئیسه، هفت نفری که بالاترین رأی را کسب کردند به شرح زیر هستند:

—  محمد مهدی عسگرپور(۲۳رای)
— محسن امیر یوسفی(۲۱)
–علی لقمانی(۲۱)
— علیرضا حسینی(۲۰)
–فریبا کوثری(۱۹)
— آیدین ظریف(۱۸)
— حبیب اسماعیلی(۱۵)

اعضای علی البدل هیات مدیره به شرح زیرند:

–محسن استادعلی(۱۱ رای)
–کامران ملکی(۱۰)

بازرس‌های هیات مدیره عبارتند از:

–علیرضا نجف‌زاده/بازرس اصلی(۲۳رای)
–مجید امانی‌زاده/بازرس علی البدل(۶رای)

آنها که کمترین رأی را آوردند به شرح زیرند:

–امیر عابدی(۶رای)
–میثم ترابعلی(۶)
–امیرحسین بابایی(۵)
–مسعود امینی تیرانی(۵)

–عبدالله اسفندیاری(۴)
–مهدی اصلانی(۲)

تابلوی اعلان نتایج
تابلوی اعلان نتایج




ماجرای نابینایی حسن معجونی در تولید اولیه فیلم “استاد”/یک ماجرای واقعی از زبان کارگردان 

سینماروزان: فیلم “استاد” از جمله آثار لوباجت سینمای ایران است که با شراکت شش عشق سینما و به صورت تعاونی تولید شده و مضمونی به‌روز دارد درباره ماجرای می‌تو و استاد دانشگاه‌ی که می‌خواهد از دختران دانشجویش سوءاستفاده کند…

 

عماد حسینی کارگردان جوان فیلم روی آنتن زنده برنامه هفت گفت: برخلاف شایعات بهروز افخمی -تهیه کننده- حتی یک ریال حمایت برای ما نیاورد و اصلا قبل از ورود افخمی، بودجه فیلم با سرمایه گذاری خودم و شش نفر از دوستان تامین شده بود.

 

این کارگردان ادامه داد: به خاطر اینکه گرفتار سانسور نشویم، یک بار فیلم را با یک تهیه‌کننده گمنام کلید زدیم و سه روز هم فیلمبرداری کردیم ولی مواجه شدیم با نابینایی چشم چپ حسن معجونی که درنهایت معلوم شد تومور مغزی دارد و باید سریع جراحی شود.

 

کارگردان “استاد” افزود: دلم میخواست حتما با معجونی کار کنم برای همین کار را متوقف کردیم و بعد از اینکه معجونی بهبودی یافت دیگر آن تهیه‌کننده گمنام کنار ما نبود و حتی رفته بود در ارشاد زیرآب ما را زده بود که فیلم تولید نشود اما خوشبختانه افخمی وقتی کار را خواند، خوشش آمد و قبول کرد که پروانه بگیرد.

 

عماد حسینی درباره حضور محمدحسین مهدویان به عنوان مشاور گفت: مهدویان رفیق قدیمی من است و یکی از همان شش نفری که برای فیلم پول گذاشت. بودجه ما یک میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان بود که همه پول به صورت تعاونی جمع شد و خوشبختانه به محصولی قابل اعتنا بدل گردید.

 

 

 




تغییر تاریخ اکران دو کمدی “صبحانه با زرافه ها” و “هفتاد سی”

سینماروزان: هرچند پیشتر گمان می شد دو کمدی “صبحانه با زرافه ها” و “هفتاد سی” همزمان با هم از دوم آبان روی پرده بروند ولی شورای صنفی نمایش در رایزنی با صاحبان آثار، زمان اکران آنها را تغییر داد تا از تراکم اکران کمدی کاسته شود.

در آخرین جلسه شورای صنفی نمایش مقرر شد فیلم سینمایی «صبحانه با زرافه‌ها» به کارگردانی سروش صحت و تهیه کنندگی سید مصطفی احمدی با پخش «شایسته فیلم» به سرگروهی پردیس چارسو از ۹ آبان اکران خود را آغاز کند.

شورا همچنین دستور داد فیلم سینمایی «هفتاد‌سی» به کارگردانی بهرام افشاری و تهیه کنندگی سید ابراهیم عامریان با پخش «عامریان فیلم» به سرگروهی پردیس مگامال از ۷ آذر در سینماهای کشور به نمایش درآید.

به این ترتیب فیلم‌های روی پرده یک هفته دیگر فرصت تنفس دارند تا “صبحانه با زرافه ها” روی پرده برود و پس از آن نیز احتمالا شاهد رقابتی تنگاتنگ بین “زودپز” و “صبحانه با زرافه‌ها” خواهیم بود و این رقابت حدود یک ماه ادامه خواهد داشت تا هفته اول آذر که کمدی “هفتاد سی” روی پرده می‌رود که احتمالا می‌خواهد تا نوروز و عید فطر روی پرده بماند.




اولین تصاویر فیلم ساخته شده با هوش مصنوعی

سینماروزان/مهدی فلاح: تیزرهای «فلسطین در چشم‌های من»، اولین فیلم داستانی هایپر رئال سینمای ایران با هوش مصنوعی رونمایی شد.

 

تیزر فیلم کوتاه «فلسطین در چشم‌های من» با عنوان بین‌المللی «Palestine in my eyes» به کارگردانی سروش البخشی نائینی، با طراحی حسین‌ رضا بیانوندی رونمایی شد.

 

«فلسطین در چشم‌های من» در افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به عنوان یک دستاورد سینمایی در سینمای ایران معرفی و نمایش داده شد.

 

سانس دوم «فلسطین در چشم‌های من» در جشنواره فیلم کوتاه تهران در مسابقه بین‌الملل در بخش هوش مصنوعی، سه شنبه یک آبان ساعت ۱۸ در پردیس سینما گالری ملت اکران می‌شود.

 

لازم به ذکر است که «فلسطین در چشم‌های من» اولین فیلم هایپر رئال ساخته شده با هوش مصنوعی در ایران است که در آن شاهد حفظ و تداوم شخصیت و محیط هستیم و به استناد برخی منابع خبری و درگاه‌های بین‌المللی، این فیلم اولین ساخته هوش مصنوعی با ویژگی‌های ذکر شده در جهان است.

 

گفتنی است که برای تولید عکس از «Midjourney» و «ChatGPT4»، برای متحرک‌سازی از «Runway AI» و برای صدا و تولید موسیقی نیز از ظرفیت «UDIO» بهره برده که کارایی همگی در بستر هوش مصنوعی است.

 

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «دانشمند فلسطینی فعال در حوزه هوش مصنوعی، حقیقت جنگ را از فرزند نابینای خود با ساخت یک دستگاه واقعیت مجازی پنهان می‌کند.»

 

فهرست عوامل فیلم کوتاه «فلسطین در چشم‌های من» عبارت اند از:

 

تهیه کننده و کارگردان: سروش البخشی نائینی، نویسنده: سروش البخشی نائینی و سیاوش البخشی نائینی، مشاور فرهنگی فیلمنامه: حانیه قاسمیان، تولید عکس: سیاوش البخشی نائینی و فرشاد سالمی کوهستانی، تولید شده در بستر: Midjourney و ChatGPT4، متحرک سازی و لیپسینک: سروش البخشی نائینی، سیاوش البخشی نائینی، شقایق تنگستانی، Runway AI: تولید شده در بستر، تدوین: سیاوش کردجان، صداگذار: محدثه تیموری، دستیاران تولید عکس: محمد کفیلی، حدیث شفیعی، فردین زمانی، شایان جعفری، فاطیما رحمانی و امیرحسین حاج محمدحسنی نژاد، دستیاران متحرک سازی و لیپسینک: ودیان زویداوی، مهدی مساعده، سهیل ابراهیمیون و امیر شاهان پورحکمت، دستیار تدوین: شقایق تنگستانی، اصلاح رنگ و نور: سامان مجد وفایی، افتر افکت: حوریه رجایی، دوبله: محمد شعبانی، بازآفرینی صدای شخصیت‌ها: رضا رضایی، طراح کاور موسیقی: سیاوش البخشی نائینی، تولید شده در بستر: UDIO، موسیقی استفاده شده در فیلم: فَیروز قطعه «زهره المدائن»، شعر و دکلمه: زنده یاد محمود درویش، شعر «در رثای ادوارد سعید»، پشتیبان فنی: فاطمه عزیزی، مترجم عربی و انگلیسی: حانیه قاسمیان و با تشکر از هانیه کمری، طراح پوستر: سیاوش البخشی نائینی، طراحی لوگو، تایپوگرافی و تیتراژ: جواد مزلقانی، تیزر: حسین‌رضا بیانوندی، مشاور رسانه‌ای و تبلیغات: محمد کفیلی و تهیه شده در: انجمن سینمای جوانان ایران.




برای حضور در جشنواره‌های بین‌المللی/ «از رقص تا جنون» آماده نمایش شد

سینماروزان/مهدی فلاح: مراحل فنی فیلم کوتاه «از رقص تا جنون» به پایان رسید.

نسخه نهایی فیلم کوتاه «از رقص تا جنون» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی بابک برجسته به تازگی آماده نمایش شده و سازندگان این فیلم در حال حاضر مشغول رایزنی با چند پخش‌کننده خارجی هستند. تدوین و صداگذاری این فیلم به ترتیب توسط جواد بالقدر و سید محمود موسوی‌نژاد انجام شده است.

سام قریبیان، شاهد احمدلو، حمید خندان، یلدا صرافی، بهاره خلیلی، حسنا قبادی، کامران پورناجی، هستی گلکار، مرضیه دهقان‌پور، پریسا تاجیک، مرجان مشاط‌زادگان، منیره ربیعی بازیگران این فیلم هستند.

«از رقص تا جنون» مضمونی اجتماعی دارد و در خلاصه داستانش آمده: در یک مهمانی خانوادگی همه چیز خوب پیش می‌رود تا این‌که اتفاقی همه چیز را به هم می‌ریزد… .

دیگر عوامل اصلی این پروژه عبارت هستند از: نویسنده: علیرضا قاسمی، مدیر تولید: منیژه فرجی، طراح صحنه و لباس: شیرین بوریائی‌دوست، مدیر فیلم‌برداری: رحیم بشارت، طراح گریم: نسرین تازه‌نام، مدیر صدابرداری: مهرداد دادگری، مشاور رسانه‌ای: امین اعتمادی‌مجد، مشاور پروژه: داود پیرانی، مدیر مالی: بهاره خلیلی، منشی صحنه: عسل روستائی، دستیار تهیه: هادی یاس، برنامه‌ریز و دستیار یک: بهادر شاه‌کرمی، دستیار دوم: سالار مولاوردی، دستیار یک فیلم‌بردار: حامد شادمانی، دستیار دو : پارسا حسنی، اپراتور دوربین: میلاد ابراهیمی، دستیار صحنه: افشین بیاناتی، دستیار لباس: نیان فراهانی، مجری گریم: زهرا امیدفر، دستیار صدا: کیوان امرالهی، تدارکات: شروین مهدوی، عکاس و فیلم‌بردار پشت صحنه: جواد بلقدر.




میثم مروستی از شکل‌گیری لیمبا گفت/ توصیه حسین علیزاده برای حفظ رابطه استاد و شاگردی/ اجرای «اشتیاق» توسط علیرضا قربانی

سینماروزان/مهدی فلاح: «لیمبا» جامع‌ترین اپلیکیشن آموزش موسیقی در ایران، با حضور جمعی از اهالی موسیقی رونمایی شد.

 

فرهنگسرای نیاوران شب گذشته، شنبه 28 مهرماه 1403، میزبان تعداد زیادی از آهنگسازان، موسیقیدانان، خوانندگان، هنرمندان و اهالی موسیقی و اصحاب رسانه بود که برای آیین معرفی و رونمایی از اپلیکیشن آموزش موسیقی «لیمبا» گرد هم آمده بودند. این رویداد توسط میثم مروستی، خواننده، آهنگساز، کارشناس موسیقی و کارآفرین که ایده‌پرداز و بنیان‌گذار این اپلیکیشن آموزش موسیقی است، برگزار شده بود.

 

در ابتدای این مراسم، باران نیکراه، مجری و گوینده، سیر تحول 150 ساله آموزش موسیقی در ایران را به همراه گروهی از نوازندگان روایت کرد.

 

در انتهای این بخش، بابک خضرائی، رئیس دانشکده موسیقی دانشگاه هنر به جایگاه هنری، اجتماعی و ملی زنده‌یاد استاد محمدرضا شجریان به‌عنوان نقطه عطف موسیقی ایران پرداخت.

 

در ادامه، میثم مروستی، ایده‌پرداز و بنیان‌گذار لیمبا توضیحاتی درباره روند شکل‌گیری، تولید و انتشار این اپلیکیشن ارائه کرد. مروستی با بیان اینکه بالغ بر هشت سال برای راه‌اندازی و شکل‌گیری این اپلیکیشن زمان برده است، بیان کرد که این فرصت آموزشی در سطح استانداردترین نمونه‌های خارجی و حتی با کیفیت و کاربری راحت‌تر در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 

وی درباره هدف شکل‌گیری این اپلیکیشن گفت: «لیمبا» مجموعه‌ای آموزشی است که از سال ۹۵ با ایده آموزش حرفه‌ای و قابل دسترس موسیقی برای همه متولد شد. هدف ما معرفی پلتفرمی بود که همه به آن دسترسی داشته و بهترین استادان موسیقی ایران در آن حضور داشته باشند.

 

مروستی افزود: به دلیل وسواس‌ها و حساسیت‌ها، ایده‌پردازی و شروع کار تا منتشر کردن اپلیکیشن زمان زیادی برده است. برخی دوره‌های آموزشی استادان موسیقی چندین‌بار ضبط شده‌اند و به همین دلیل، محتوای این اپلیکیشن به تدریج در این سال‌ها منتشر نشده بلکه صبر کردیم تا یک مجموعه کامل از آموزش موسیقی در شاخه‌های مختلف با تدریس استادان شاخص گردآوری و سپس به شکل یکپارچه عرضه شود.

او ادامه داد که می‌خواستند وقتی مخاطب با هر سطحی در موسیقی این ویدئوها را می‌بیند، هیچ موضوع آموزشی برایش گنگ نباشد و بتواند این محتواها را در ارتباط با یکدیگر مشاهده کند.

 

ایده‌پرداز لیمبا که سال‌ها به عنوان مدرس موسیقی، خواننده و آهنگساز در عرصه صنعت و هنر موسیقی فعالیت کرده و دغدغه‌اش انتقال تجربه‌های خود و هم‌نسلان به هنرجویان موسیقی بوده است، تصریح کرد: در این سال‌ها، به دلیل ارتباط زیادی که با نسل‌های مختلف موسیقی و هنرمندان در ایران داشته‌ام، احساس کردم فرصت مناسبی دارم تا مجموعه کاملی از آموزش موسیقی با حضور همه استادان تهیه کنم؛ اتفاقی که تاکنون در ایران به این گستردگی رخ نداده است.

 

این موزیسین با تاکید بر اینکه شروع این پروژه بسیار سخت بود و یکی از دلایل آن هم ناآشنا بودن این قالب از آموزش در حوزه موسیقی بود، درباره بخشی از روند تولید لیمبا بیان کرد: ایده «لیمبا» در سال ۹۵ شکل گرفت و از کمی بعدتر با همراهی تعدادی از استادان، ضبط ویدئوها را شروع کردیم. یکی از اهداف ما این بود که تمام سطوح آموزشی را پوشش دهیم و از اساتید دانشگاهی و آنهایی که آزاد تدریس می‌کنند برای آموزش دعوت به عمل آوردیم. معتقد هستیم در برخی موارد معلمانی هستند که نوازندگان شناخته شده‌ای نیستند ولی می‌توانند با هنرجو به‌ ویژه در بستر آموزش مجازی ارتباط برقرار کنند و توانایی این نوع ارائه را به خوبی دارند پس از حضور آنها نیز بهره بردیم.

 

بنیان‌گذار اپلیکیشن آموزش موسیقی لیمبا با اعلام اینکه این پروژه کاملاً با حمایت بخش خصوصی و هنرمندان شکل گرفته است، تاکید کرد: یکی از دلایل اینکه این پروژه هشت سال به طول انجامید، سرمایه محدودی بود که بخش خصوصی آن را تزریق می‌کرد. همچنین، تاکید ما روی دقت محتوایی و ارائه آموزشی استاندارد باعث شد که زمان زیادی صرف این کار شود. در این مسیر تلاش کردیم آموزش برای مخاطبان کامل باشد و به ابعاد دیگر آموزش، مانند آموزش همزمان تصویری پرداختیم تا هنرجویانی که آشنایی با بعضی از سرفصل‌های مهم ندارند، به صورت تصویری و دقیق‌تر در جریان محتوای آموزشی استادان قرار بگیرند.

مروستی با اشاره به اینکه فعالیت‌های این اپلیکیشن در سطح بین‌المللی خواهد بود، توضیح داد: نام ابتدایی این اپلیکیشن «نَم» بود که به دلیل همانی با یک موسسه بین‌المللی و برای سهولت در فعالیت بین‌المللی، این نام به «لیمبا» تغییر کرد. همچنین در روند تولید ویدئوهای آموزشی به ترجمه انگلیسی تخصصی و تحت‌اللفظی آن برای استفاده کاربران و هنرجویان غیرایرانی اقدام کردیم.

 

در ادامه، نصراللهی، مدیر فنی اپلیکیشن جامع آموزش موسیقی لیمبا، روی سن حاضر شد و درباره ابعاد فنی این پروژه، مانند پهنا و جامعه مخاطب، کارکردهای فنی و ظرفیت‌های آن برای استفاده جامعه مخاطب بالغ بر 100 میلیون نفری، توضیح داد.

 

میثم مروستی در ادامه صحبت‌های خود به همکاری با استاد فرهاد فخرالدینی اشاره کرد و این اتفاق را یکی از دستاوردهای پروژه دانست. او با تشکر از تمامی استادان، موسیقیدانان و کسانی که در مسیر هشت ساله شکل‌گیری این پروژه همراه او بودند، گفت: ممنون از تمامی دوستان که در این سال‌ها تحمل و صبر کردند تا این مجموعه به نتیجه برسد. من معتقد هستم که این مجموعه در مسائل فرهنگی کارکرد خود را به خوبی نشان خواهد داد و بدانید که ارتقای سطح فرهنگی موسیقی جزو اهداف اصلی مجموعه‌ای مثل لیمبا است.

 

وی در پایان مطرح کرد: کار فرهنگی بدون توجه به بعد اقتصادی آن عملاً شکست‌خورده است، اما تمام دغدغه تیم ما مسائل اقتصادی نیست زیرا معتقدیم که اقتصاد و هنر دو بال پرنده یک کار هنری هستند و تنها با تکیه بر یک بال نمی‌توان پرواز کرد.

 

در ادامه، حسین علیزاده، مدرس، موسیقیدان، ردیف‌دان، آهنگساز، پژوهش‌گر و نوازنده تار و سه‌تار با اشاره به اینکه مذت‌ها بود در مراسمی که انقدر باکیفیت باشد شرکت نکرده بوده، با اشاره به خاطره‌های تحصیل در هنرستان موسیقی و گذشت 60 سال از شاگردی استاد فرهاد فخرالدینی در این هنرستان، درباره جایگاه آموزش و استاد در این هنر توضیح داد: هرچه پیشرفت‌های بشری گسترده‌تر شده، دوری بین انسان‌ها ایجاد می‌شود. ارتباطی که در 60 سال گذشته بین من و استاد فخرالدینی شکل گرفته، نمی‌توانست در یک اپلیکیشن شکل بگیرد و این نشان‌دهنده جایگاه استاد است و امیدوارم روند آموزش موسیقی همچنان به گونه‌ای پیش رود که ضمن استفاده از تکنولوژی روز، آن فضای رودرروی استاد و شاگردی هم حفظ شود.

 

وی با تاکید بر زندگی استادانی چون فخرالدینی که سراسر افتخار است، عنوان کرد: من به شاگردانم آموخته‌ام که اگر شخصی در یک زمان معلم تو بوده، تا آخر عمرت و تا همیشه معلم تو خواهد بود. اگر هم از نظر علمی درجات بالاتری پیدا کنید، بر استاد و معلم خود برتری ندارید. حضور و نفس استاد بسیار تاثیرگذار است. اگر یک هنرجوی موسیقی به استاد خود اعتقاد و عشق نداشته باشد، هیچگاه نمی‌تواند یک هنرمند موفق و تاثیرگذار باشد.

 

علیزاده در پایان مطرح کرد: معتقدم که این اپلیکیشن گام بزرگی در راستای آموزش موسیقی است و از زحمات میثم مروستی قدردانی می‌کنم، اما به علاقه‌مندان موسیقی تاکید می‌کنم که عاطفه را نمی‌توان از موسیقی جدا کرد و در کنار آموزش توسط استادان بزرگ موسیقی در این اپلیکیشن، به همنشینی با استادان موسیقی هم توجه داشته باشند و این رابطه را نادیده نگیرند.

 

سپس، با دعوت میثم مروستی و حضور کیهان کلهر، حسین علیزاده و اردشیر کامکار به پاس همراهی و افتخار همکاری استاد فرهاد فخرالدینی در آموزش موسیقی در این اپلیکیشن از ایشان قدردانی و هدایایی به‌عنوان یادگاری تقدیم‌شان شد.

 

استاد فخرالدینی عنوان کرد: از اتفاقی که امشب شاهد آن بودم بسیار خوشحالم و بیشتر خرسندم هستم که سال‌ها زحمات من و سایر اهالی موسیقی بیهوده نبوده است.

 

در انتهای این برنامه، علیرضا قربانی قطعه‌ «اشتیاق» که استاد فرهاد فخرالدینی آن را ساخته است، اجرا کرد.

 

این مراسم با حضور چهره‌ها و هنرمندان عرصه موسیقی مانند فرهاد فخرالدینی، حسین علیزاده، کیهان کلهر، اردشیر کامکار، علیرضا قربانی، بابک خضرائی، وحید تاج، پرواز همای، میلاد کیایی، پوریا اخواص، فردین خلعتبری، سامان احتشامی، حمیدرضا دیبازر، کامبیز روشن روان، پاشا هنجنی، رضا تاجبخش و… برگزار شد.

 

عکاسان این مراسم امیرعلی همتی و سروش منوچهری بودند




از علیرضا دباغ تا سیمون سیمونیان و…/معرفی مدیران بخش‌های سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی

سینماروزان: مدیران بخش‌های مختلف سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی معرفی شدند.

جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی امسال در ۱۳ بخش ملی و یک بخش بین‌الملل(غیررقابتی) برگزار می‌شود که مسئولیت و مدیریت هر یک از این بخش‌ها به عهده افراد متخصص و باسابقه در حوزه‌های مرتبط است.

بر این اساس، در چارچوب مصوبات شورای عالی سیاستگذاری و اهداف و برنامه‌های اصلی جشنواره، مدیران بخش‌های چهارده‌گانه جشنواره سوم به شرح زیر است:

بخش «رادیو» علیرضا دباغ
بخش «تلویزیون» محمدرضا معصوم‌زادگان
بخش «موسیقی و شعر » سید حمیدرضا حسینی
بخش «سینما» سیمون سیمونیان
بخش «میراث دیجیتال» محمد یاری
بخش «ایده و تجربه » فاطمه داوری
بخش «هنرهای نمایشی» عباس غفاری
بخش «عکس» میلاد بهشتی
بخش «فیلمنامه» شادمهر راستین
بخش «فیلم مستند» محمدرضا بهشتی منفرد
بخش «فیلم کوتاه» سعید پوراسماعیلی
بخش «میراث‌بانان آینده» لیلا کفاش‌زاده
بخش «جایزه شیراز» سید رسول موسوی‌نژادیان
بخش «بین‌الملل» شیرین نادری

سومین جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی به دبیری علیرضا تابش با پیام «ایران ما میراث ما؛ میراث ما ایران ما» نیمه دوم آبان‌ماه در شهر تاریخی شیراز برگزار می‌شود.




اکثریت فیلمسازان ما فرهیخته نیستند!/بی‌شعوری ما تا امروز ادامه پیدا کرده/ نمی‌توان یک ثروتمند پیدا کرد که از پول نفت ثروتمند نشده باشد!

سینماروزان: ما در سینمای بلند داستانی افرادی را داریم که فیلمسازان فرهیخته‌ای هستند و فیلمهای خوبی ساخته‌اند ولی اکثریت فیلمسازان ما نیستند!

 

محمد بهشتی از مدیران ابتدایی سینمای بعد از انقلاب با بیان مطلب فوق در نشست مستندهای ایران شناسی، گفت: اگر همه فیلمسازان را جمع کنیم تعداد کسانی که فیلمهایشان حرفی برای گفتن دارد، زیاد نیست ولی این موضوع را در زمینه سینمای مستند اینگونه نمی‌بینیم و انگار سینمای مستند مظهر فرهیخته‌ای سینمایی است

 

بهشتی افزود: در همین ۷۰ سال اخیر زخم‌هایی را به سرزمینمان زده‌ایم که مثل همدان نیاز به ۸۰۰ سال برای بازسازی آن داریم. تا سال ۱۳۳۵ در شهرهای ایران به طور متعدد خانه‌های مجلل داشتیم، این خانواده‌ها و خاندان‌های ثروتمند از محل نفت و گاز ثروتمند نمی‌شدند بلکه از طریق صنعت و تجارت به ثروت می‌رسیدند و امروز نمی‌توان یک ثروتمند پیدا کرد که از پول نفت ثروتمند نشده باشد. پول نفت در همه وجود ما تزریق شده و ما از طریق همین پول زنده‌ایم و این اختلال در اهلیت است.

محمد بهشتی
محمد بهشتی

بهشتی که مشاور فرهنگی مسعود پزشکیان در مناظرات انتخاباتی بود، افزود: متأسفانه امروز باید شعور را هم توضیح داد؛ شعور به معنای دانایی است و دانایی با سواد یکی نیست. آغاز بی‌شعوری ما یا به عبارتی اختلال در اهلیت ما از سال ۱۳۳۵ است و تا امروز ادامه پیدا کرده است و کمتر آدم‌هایی هستند که هنوز باشعور و اهل این سرزمین هستند و به همین دلیل یک چیزهایی را می‌دانند و می‌فهمند. آنها غیرعادی نیستند، ما غیرعادی هستیم و دچار اختلال در اهلیت شده‌ایم.

 

بهشتی گفت: اهلیت یک نحو، معرفت و شناخت است و یک مشخصه دارد و آن این است که وجودی است. هر کسی اهل هر چیزی یا جایی می‌شود نسبتش با آن چیز اینگونه است که گویا او ادامه وجود آن چیز است. برای مثال یاد کیهان کلهر و کمانچه می‌افتم؛ نسبت او و کمانچه نسبت اهلیت است و وقتی کمانچه می‌نوازد این دو را نمی‌توان از هم جدا کرد. نسبت بین خانم‌های خانه با خانه هم همینطور است، خانه ادامه وجود آنها و آنها ادامه خانه هستند. اهلیت از جنس شعور است.




راه‌یابی «لوپتو» و «بیرو» به جشنواره بین‌المللی کودکان چین

سینماروزان/مهدی فلاح: انیمیشن سینمایی «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری و فیلم سینمایی «بیرو» در بخش رقابتی هفدهمین دوره جشنواره فیلم بین‌المللی کودکان چین حضور می‌یابند.

 

انیمیشن سینمایی «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری و تهیه‌کنندگی محمدحسین صادقی تولید مرکز انیمیشن سوره و فیلم سینمایی «بیرو» به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی در بخش رقابتی هفدهمین دوره جشنواره فیلم بین‌المللی کودکان چین به نمایش درمی‌آیند.

 

بدین ترتیب هفدهمین دوره این جشنواره از ۲۰ تا ۲۶ اکتبر برابر با ۲۹ مهر تا ۵ آبان در شهرهای چینگ دو و جی نان در کشور چین برگزار می‌شود.

 

در جشنواره فیلم بین‌المللی کودکان چین بیش از هزار فیلمساز و دست‌اندرکار فیلم چینی و خارجی طی 7 روز به تماشا و بررسی توسعه فیلم‌ کودک می‌پردازند. این جشنواره با توسعه خود در سال‌های گذشته، به یک سکوی معتبر برای آشنایی فیلم‌سازان جهان با فیلم کودک و تعامل بین فیلم‌سازان در سطح بین‌المللی تبدیل شده است.

 

پخش بین‌المللی این آثار برعهده مرکز بین‌الملل سوره است.




بوی توقیف “زودپز” به مشام میرسد؟

سینماروزان/محمد شاکری: با بسته شدن فروش بلیت فیلم “زودپز” در برخی پردیس های سینمایی از جمله چارسو، نیایش مال، هدیش، گالریا، هروی و…، شایعاتی ضد و نقیض درباره توقیف یا محدودیت نمایش این کمدی بفروش به گوش می‌رسد.

 

“زودپز” با اینکه در تراکم اکران و کنار انبوه فیلم‌های مختلف از کمدی تا درام و ارگانی روی پرده رفته ولی از همان زمان پیش فروش،مورد توجه مخاطبان بوده و کیفیت اجرای آن نیز منتقدان را کم و بیش راضی کرده.

 

حالا با وجود گذشت کمتر از دوهفته از اکران فیلم، مخاطبانی که قصد رزرو بلیت های فیلم را داشته اند مواجه شده اند با عدم امکان رزرو در برخی پردیس های سینمایی و ازجمله اینها پردیس های چارسو، نیایش مال، هدیش، گالریا، هروی است که مشخص نیست چرا باکس خرید فیلم را غیرفعال کرده اند.

 

باید منتظر ماند و دید این محدودیت ها به چه منظور است و آیا در دولت جدید و با ابلاغ سیاست های تازه در نظارت سینمایی بناست ممیزی های تازه ای بر فیلم اعمال شده و نسخه ای کوتاه تر روی پرده برود یا آن که مانند نمونه هایی مثل “مارمولک” و “رحمان ۱۴۰۰” فیلم کلا توقیف خواهد شد؟؟

 

فیلم “زودپز” از محصولات بخش خصوصی سینمای ایران است که تلاش داشته نوعی کمدی موقعیت را در تلفیق با اتفاقات تلخ و شیرین دهه شصت، مبنای روایت قرار دهد.

 




گیشه۷؛ یک سامانه بلیت فروشی برای تمام ذائقه ها

سینماروزان: در میان سامانه های متاخر بلیت فروشی، سامانه گیشه۷ سامانه ای است که توانسته سبدی مناسب برای تمام ذائقه ها فراهم آورد.

 

این سامانه علاوه بر بلیت فروشی فیلم‌های معمول روی پرده، باکس هایی برای تئاترها ی موزیکال، فیلم‌های هنری و همچنین آثار خارجی و… دارد و سعی دارد تمام نگره های مخاطبان را جلب کند.

 

گیشه ۷ در کنار همکاری با بسیاری از سینماهای سراسر کشور، سعی می‌کند با ارائه تخفیف های فصلی به مخاطبان ویژه خود شرایط استفاده بیشتر از تسهیلات خود را برای آنها فراهم کرده و در عین حال با ترتیب دادن مسابقات رقابتی میان کاربران، جوایز فرهنگی به آنها ارائه می‌کند.

 

سامانه گیشه‌۷ ازجمله سامانه هایی است که پشتیبانی فنی آن به خصوص در مواعیدی مثل بلیت فروشی جشنواره فجر، بسیار حرفه ای و به‌لحظه خود را نشان داده است.

 

برای استفاده از گیشه۷ اینجا را ببینید.

 




«نهنگ‌ها» دوم آبان به سینما می‌آید+پوستر 

سینماروزان/مهدی فلاح: فیلم سینمایی «نهنگ‌ها» از 2 آبان در سینماهای هنروتجربه روی پرده می‌رود.

فیلم سینمایی «نهنگ‌ها» به کارگردانی غلامرضا جعفری از 2 آبان 1403 در سینماهای هنروتجربه اکران می‌شود. همچنین در آستانه اکران پوستر فیلم با طراحی باران جعفری منتشر شد.
اکران افتتاحیه این فیلم یکشنبه 29 مهر ساعت ۱۷ در پردیس چارسو برگزار می‌شود.

«نهنگ‌ها» به نویسندگی و کارگردانی غلامرضا جعفری، تهیه‌کنندگی محمد احمدی و سرمایه‌گذاری امیر زمستانی محصول مشترک سینمای ایران و افغانستان است.

غلامرضا جعفری ساخت بیش از ۱۰ فیلم کوتاه داستانی و مستند، یک فیلم داستانی بلند، یک فیلم مستند بلند، نویسندگی و کارگردانی سه تئاتر را در کارنامه دارد. همچنین محمد احمدی از تهیه‌کنندگان و مدیران فیلمبرداری پیشکسوت سینمای ایران است که بیش از 30 فیلم را در کارنامه خود دارد.

این فیلم داستان خانواده‌ای افغانستانی را که در یک ویلا سرایدار هستند، روایت می‌کند.

سوگل قلاتیان، وحید شیخ زاده، امیر زمستانی، شهره سادات موسوی، حسن مقصودی، سحرناز عباس‌زاده، الناز محمد بیگی، ایلین جاهد، رونیکا بهرام زاده، سهراب انصاریان و مرجان علوی در این فیلم بازی کرده‌اند.

برخی از عوامل فیلم «نهنگ‌ها» عبارتند از مجری طرح: وحید شیخ زاده، مدیر فیلمبرداری: مهدی افشار، فیلمبردار: شایان شیخ زاده، تدوین: پویان شعله ور، آهنگساز: امیر شاهرخی، مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان: فرزین فتحی، مدیر صدابرداری: بابک نیازی، صدابردار: فراز فیاض زاده، طراح صحنه و لباس: حسین حاجی ابراهیم، طراح چهره‌پردازی: رسول نعمتی، منشی صحنه: شقایق صادق، مدیر تولید: پویا نوری، صداگذار: سیدمحمود موسوی نژاد، مدیر تدارکات: اصغر بازگشا، عکاسان: محسن بیده و حسین عصار، سرمایه‌گذار: امیر زمستانی.




رودست فیلیمو به “من و تو”؟

سینماروزان:  شبکه تلویزیونی من و تو بعد از تعطیلی یک ساله، مجددا مشغول تولید برنامه های مختلف از رئالیتی های سرگرم کننده تا استیج های رقابتی است و بزوی پخش خود را آغاز میکند.

شنیده ها حکایت دارند من و تو که به جای انگلستان مرکزیت خود را به آمریکا برده، با برنامه “بفرمایید شام” فعالیت خود را از سر میگیرد. این بار “بفرمایید شام” به جای ایرانیان مهاجر، مهمان هنرمندان لس آنجلس نشین از خواننده تا موزیسین و هنرپیشه است.

حالا زودتر از “من و تو”، فیلیمو فصل تازه “شام ایرانی” را از یکشنبه ۲۹ مهر عرضه خواهد کرد و با حضور بازیگران ایرانی.

فصل جدید رئالیتی شوی #شام_ایرانی ساخته سعید ابوطالب از یکشنبه ۲۹ مهرماه، از فیلیمو پخش می‌شود.

در این فصل از برنامه شام ایرانی، چهره‌های مطرحی از جمله پژمان بازغی، امیرعلی نبویان، مجتبی شفیعی، سپند امیرسلیمانی، حسین رفیعی، امیر کربلایی‌زاده، عبدالله روا، الیکا عبدالرزاقی، مونا کرمی و حدیث میرامینی حضور دارند.

 




عبور “تگزاس۳” از ۲۴۶میلیارد/”پول و پارتی” ۸۷میلیارد/”قیف” ۲۶میلیارد/”زودپز” در جهت ۶۰میلیارد/”ببعی قهرمان” ۲۲میلیارد و “مفت بر” ۲۱میلیارد/”قلب رقه” در مرز ۱۲میلیارد/”شه سوار” ۱۰میلیارد و عبور “شهر گربه ها۲” از ۹میلیارد/”استاد” در مرز ۳۰۰میلیون+آمار کامل فروش

سینماروزان/کیوان بهارلویی: در میان فیلم‌های روی پرده ،”تگزاس۳” همچنان صدرنشین گیشه هاست و یک میلیارد فروش هفتگی داشته و از ۲۴۶میلیارد عبور کرده. “پول و پارتی” حدود یک و نیم میلیارد در این هفته فروخته و ۸۷میلیاردی شد.
“قیف” نیم میلیارد فروش هفتگی داشته و ۶۲میلیاردی شده.”زودپز” با حدود ۳۵میلیارد فروش هفتگی به فروش ۵۵میلیارد رسیده آن هم فقط در ده روز که رقمی است قابل توجه!
” ببعی قهرمان” ۷میلیارد در این هفته فروخته و در مرز ۲۲میلیارد است. “مفت بر” بیش از یک میلیارد در این هفته فروخته و از ۲۱میلیارد گذر کرده.
“قلب رقه” حدود یک میلیارد این هفته فروخته و در مرز ۱۲میلیارد است. “شه‌سوار” بیش از نیم میلیارد فروش هفتگی داشته و در مرز ده میلیارد است.
“شهر گربه‌ها۲” بیش از یک میلیارد فروش هفتگی داشته و از ۹میلیارد عبور کرده.
در میان فیلم‌های تازه اکران، فیلم “استاد” با سانس های محدود حدود ۲۰۰میلیون فروش هفتگی داشته و در نزدیکی ۳۰۰میلیون است.
فیلم “آنها مرا دوست داشتند” در دوروز فقط حدود ۳۵میلیون فروش داشته.

آمار فروش سینماهای ایران تا ۲۷مهر ۱۴۰۳
آمار فروش سینماهای ایران تا ۲۷مهر ۱۴۰۳

✔️آمار کامل #فروش_سینماهای_ایران تا ابتدای ۲۷ مهر ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

(تمام ارقام به تومان است و منهای اکران سیار)

— #تگزاس_سه  ۲۴۶میلیارد و ۲۰۰میلیون(۱۳۰روز/۷۷هزار سانس)

— #مست_عشق ۱۲۰میلیارد و ۲۵۰میلیون (۱۶۳روز/چهل هزار سانس)

— #پول_و_پارتی ۸۷میلیارد(۸۰روز/۳۵ هزار سانس)

— #خجالت_نکش_دو ۸۶میلیارد و ۳۰۰میلیون(۱۲۲روز/۴۰هزارسانس)

— #زودپز ۵۵میلیارد (۱۰روز/۱۳هزار سانس)

— #قیف ۲۶میلیارد(۴۰روز/ده هزار سانس)

— #ببعی_قهرمان ۲۱میلیارد و ۸۰۰میلیون(۲۰روز/۱۱هزارسانس)

— #مفت‌بر ۲۱میلیارد(۴۰روز/۹هزار سانس)

— #یادگار_جنوب ۱۲میلیارد و ۵۰۰میلیون(۹۱روز/۵هزار سانس)

— #قلب_رقه ۱۱میلیارد و ۹۰۰میلیون (۵۹روز/۲۲۰۰سانس)

— #ملاقات_با_جادوگر ۱۱میلیارد و ۳۶۰میلیون(۶۶روز/۶هزارسانس)

— #شه‌سوار ۹میلیارد و ۵۵۰میلیون (۳۴روز/۴هزار سانس)

— #شهر_گربه‌ها(۲) ۹میلیارد و ۴۰۰میلیون(۴۰روز/۶هزارسانس)

— #در_آغوش_درخت ۶میلیارد و ۴۰۰میلیون(۶۶روز/۲۳۰۰سانس)

— #روزی_روزگاری_آبادان ۳میلیارد(۷۲روز/۲۴۰۰سانس)

— #آغوش_باز ۲میلیارد و ۴۰۰میلیون(۳۴روز/۲هزارسانس)

— #سفر_پرماجرا ۳۱۸میلیون (۵۹روز/۷۰۰سانس)

— #خانه_شیشه_ای ۲۹۹میلیون(۵۲روز/۴۰۰سانس)

— #کارزار ۲۳۵میلیون(۴۰روز/۴۳۰سانس)

— #سودابه ۱۴۵میلیون (۵۲روز/۱۵۰سانس)

— #لختگی ۹۷میلیون(۲۷روز/۱۶۵سانس)

— #نفرین_آرتا ۳۳میلیون(۲۰روز/۱۰۰سانس)

✔️✔️✔️اکران جدید

— #استاد ۲۵۰میلیون(۹روز/۵۰۰سانس)

— #آنها_مرا_دوست_داشتند ۳۵میلیون(۲روز/۵۰سانس)




«امتداد» به سراغ «جنگ ستارگان و فلسفه» رفت

سینماروزان/کیوان بهارلویی: بیست و یکمین قسمت از برنامه تلویزیونی «امتداد» امروز ۲۷ مهر از شبکه چهار پخش می‌شود.

 

بیست و یکمین قسمت از برنامه گفتگومحور «امتداد»، محصول مرکز سیمرغ، به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهدی انصاری، امروز ۲۷ مهرماه ساعت ۱۶ روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

 

در توضیح این قسمت از برنامه به سردبیری سیدعرفان حسینی آمده است: «شاید پروژه اس دی آی در دوران جنگ سرد که در خلال نبرد آمریکا و شوروی رقم خورد، بهانه اصلی تولید مجموعه جنگ ستارگان باشد، اما این وجه روشن قصه است؛ وجهی که همه به آن پرداخته‌اند. جنگ ستارگان وجه تاریکی هم دارد که کمتر به آن پرداخته شده، وجه فلسفی آن. در قسمت بیست و یکم امتداد به جنگ ستارگان و فلسفه خواهیم پرداخت.»

 

برنامه تلویزیونی «امتداد» به میزبانی رامین پورمند که با نگاهی کلی به اندیشه‌های غرب و شرق، به بررسی اندیشه‌ای و فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه می‌پردازد، در ۲۶ قسمت ۵۵ دقیقه تولید شده است و هر هفته جمعه‌ها ساعت ۱۶ روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

همچنین تکرار این برنامه شنبه ساعت ۱۷ و چهارشنبه ساعت ۹ خواهد بود.




سورپرایز بچه‌های نازی‌آباد برای نوید و رفقای “زودپز”+ویدیو

سینماروزان/مسعود احمدی: بازیگران و عوامل کمدی بفروش “زودپز” شبی پر شور و هیجان را سپری کردند کنار اهالی با عشق نازی آباد در پردیس سینمایی لوتوس مال.

اکران مردمی متفاوتِ فیلم سینمایی«زودپز» با حضور محسن تنابنده، نوید محمدزاده، گلاره عباسی، روزبه حصاری، شیرین اسماعیلی، ساقی حاجی پور بازیگران، رامبد جوان کارگردان و منصور سهراب پور تهیه کننده برگزار شد.

حضور نوید و تنابنده و چهره های زودپز با استقبال بچه های نازی آباد روبرو شده و جالب ترین خاطره‌سازی، مخاطبی بود که تابلویی نقاشی از نوید را به او هدیه داد…

«زودپز» یک کمدی خانوادگی دهه شصتی هم اکنون در سینماهای سراسر کشور

پخش: فیلمیران

برای تماشای ویدئوی اکران مردمی زودپز در لوتوس مال اینجا را ببینید.




تعطیلی کامل “خندوانه”؟/رامبد جوان جواب داد

سینماروزان: رامبد جوان این روزها کمدی “زودپز” را دارد که با مایه های نوستالژی و حضور نوید محمدزاده و محسن تنابنده، پیشتاز گیشه هاست‌.

رامبد جوان درباره به بازگشت به فیلمسازی به ایسنا گفت: اگر نوید محمدزاده تماس نمی‌گرفت به این زودی‌ها فیلم نمی‌ساختم. به هر حال آدم باید انگیزه و حال و احوال و فکرش با شرایط هماهنگ باشد که بخواهد کار بزرگی انجام دهد. فیلم ساختن کار بزرگ و سختی است. ذهن من به اندازه کافی منظم نبود و در مسیر شروع پروژه‌ تازه قرار نداشت اما همین پروژه باعث شد دوباره کار را شروع کنم و نمی‌دانم اگر «زود پز» را نمی‌ساختم، الان کار می‌کردم یا نه.

وی ادامه داد: اگر “زودپز” نمیشد واقعا نمی‌دانم سراغ کدام کار می‌رفتم. الان هم احتمال اینکه فیلمی را شروع کنم وجود دارد منتها فعلاً پروژه بزرگی به اسم «کارناوال» را می‌خواهم (برای شبکه نمایش خانگی) بسازم که یک مسابقه جذاب و عجیب خواهد شد.

رامبد در پاسخ به این‌ پرسش که دیگر نمیخواهید دوباره با تلویزیون کار کنید، بیان داشت: فعلاً نه. [البته برای “خندوانه” پرسیدند که می‌آیی؟ گفتم خیر، و پیگیری دیگری هم نشد.

وی افزود: از شهریور ۱۴۰۱ که همه چیز تحت‌تأثیر قرار گرفت، همه حال و احوال دیگری داشتیم و قطعا من در آن دوران به این فکر نمی‌کردم که یک برنامه کمدی بسازم!

رامبد جوان
رامبد جوان




پوستر «فلسطین در چشم‌های من» با هوش مصنوعی طراحی شد+عکس

سینماروزان/مهدی فلاح: پوستر «فلسطین در چشم‌های من»، اولین فیلم داستانی هایپر رئال سینمای ایران با هوش مصنوعی، در آستانه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران رونمایی شد.

پوستر فیلم کوتاه «فلسطین در چشم‌های من» با عنوان بین‌المللی «Palestine in my eyes» به کارگردانی سروش البخشی نائینی، در آستانه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فلیم کوتاه تهران رونمایی شد.

طراحی این پوستر توسط سیاوش البخشی نائینی صورت گرفته است و مانند خود فیلم، هوش مصنوعی آن را اجرا کرده است. جواد مزلقانی هم طراحی لوگو و تایپوگرافی و مدیریت هنری آن را برعهده دارد.

«فلسطین در چشم‌های من» در جشنواره فیلم کوتاه تهران در مسابقه بین‌الملل در بخش هوش مصنوعی، جمعه ۲۷ مهر و یه شنبه یک آبان، به ترتیب در ساعت ۱۵ و ساعت ۱۸ در پردیس سینما گالری ملت اکران خواهد شد.

لازم به ذکر است که «فلسطین در چشم‌های من» اولین فیلم هایپر رئال ساخته شده با هوش مصنوعی در ایران است که در آن شاهد حفظ و تداوم شخصیت و محیط هستیم و به استناد برخی منابع خبری و درگاه‌های بین‌المللی، این فیلم اولین ساخته هوش مصنوعی با ویژگی‌های ذکر شده در جهان است.

گفتنی است که برای تولید عکس از «Midjourney» و «ChatGPT4»، برای متحرک‌سازی از «Runway AI» و برای صدا و تولید موسیقی نیز از ظرفیت «UDIO» بهره برده که کارایی همگی در بستر هوش مصنوعی است.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «دانشمند فلسطینی فعال در حوزه هوش مصنوعی، حقیقت جنگ را از فرزند نابینای خود با ساخت یک دستگاه واقعیت مجازی پنهان می‌کند.»

فهرست عوامل فیلم کوتاه «فلسطین در چشم‌های من» عبارت اند از:

تهیه کننده و کارگردان: سروش البخشی نائینی، نویسنده: سروش البخشی نائینی و سیاوش البخشی نائینی، مشاور فرهنگی فیلمنامه: حانیه قاسمیان، تولید عکس: سیاوش البخشی نائینی و فرشاد سالمی کوهستانی، تولید شده در بستر: Midjourney و ChatGPT4، متحرک سازی و لیپسینک: سروش البخشی نائینی، سیاوش البخشی نائینی، شقایق تنگستانی، Runway AI: تولید شده در بستر، تدوین: سیاوش کردجان، صداگذار: محدثه تیموری، دستیاران تولید عکس: محمد کفیلی، حدیث شفیعی، فردین زمانی، شایان جعفری، فاطیما رحمانی و امیرحسین حاج محمدحسنی نژاد، دستیاران متحرک سازی و لیپسینک: ودیان زویداوی، مهدی مساعده، سهیل ابراهیمیون و امیر شاهان پورحکمت، دستیار تدوین: شقایق تنگستانی، اصلاح رنگ و نور: سامان مجد وفایی، افتر افکت: حوریه رجایی، دوبله: محمد شعبانی، بازآفرینی صدای شخصیت‌ها: رضا رضایی، طراح کاور موسیقی: سیاوش البخشی نائینی، تولید شده در بستر: UDIO، موسیقی استفاده شده در فیلم: زنده یاد فَیروز قطعه «زهره المدائن»، شعر و دکلمه: زنده یاد محمود درویش، شعر «در رثای ادوارد سعید»، پشتیبان فنی: فاطمه عزیزی، مترجم عربی و انگلیسی: حانیه قاسمیان و با تشکر از هانیه کمری، طراح پوستر: سیاوش البخشی نائینی، طراحی لوگو، تایپوگرافی و تیتراژ: جواد مزلقانی، تیزر: حسین‌رضا بیانوندی، مشاور رسانه‌ای و تبلیغات: محمد کفیلی و تهیه شده در: انجمن سینمای جوانان ایران.




تسلیت به تهیه‌کننده باسابقه تلویزیون

سینماروزان: پدر وحید رستگار از تهيه کنندگان باسابقه تلویزیون مرحوم شد.

حامد مظفری مدیرمسئول رسانه سینماروزان و تحریریه این رسانه، ضمن عرض تسلیت به این تهیه‌کننده برای پدر ایشان، رحمت واسع را آرزومند است.

وحید رستگار رامشه ازجمله تهيه کنندگان تلویزیون است که سعی کرده در گونه پزشکی و سلامت،برنامه هایی مخاطب پسند و در عین حال سرگرم کننده خلق کند.

 




انتشار «رفتی و بی‌تو» با صدای امید نصری

سینماروزان/کیوان بهارلویی: قطعه موسیقایی «رفتی و بی‌تو» با صدای امید نصری منتشر شد.

قطعه «رفتی و بی‌تو» با صدای امید نصری با مدیریت هنری حامد دهقانی و آهنگسازی فرهاد بیاضی و تنظیم امین ابراهیمی منتشر شد.

پیش از این قطعه‌های «این نیز بگذرد» و «خبر داری» از این خواننده منتشر شده است. قطعه «این نیز بگذرد» از جمله آثاری است که در فضای مجازی مورد استقبال خوب مخاطبان موسیقی پاپ به ویژه علاقه‌مندان به موسیقی پاپ-سنتی قرار گرفته و بسیاری از آن با نام «یک روزی باران می‌بارد» یاد می‌کنند.

تنظیم قطعه «رفتی و بی‌تو» را امین ابراهیمی انجام داده و میکس و مستر را حمید حاتمی برعهده داشته است. نیکان واحد نوازنده گیتار این قطعه است و متن ترانه‌های «رفتی و بی‌تو» را امیر بحرینی‌زاده و محمد کلارستاقی نوشته‌اند و ملودی آن را هم فرهاد بیاضی و نیما امین ساخته‌اند.

متن ترانه «رفتی و بی‌تو» را به شرح زیر می‌خوانید:
رفتی و بی تو کم آورده دلم
راه خودش را جدا کرده دلم
از تو که می‌روی به راهت
پشت سر هم بد آورده دلم
باز مرا با غم و اندوه رها کرده دلم
کاش بیایم من به خوابت

می‌روی و قلب من از عشق جدا می‌ماند
از من بی تو فقط هیچ به جا میماند
بر سر من این که چه آید خدا می‌داند

موی پریشان تو
غم چشمان تو
تب دستان تو
بُرده قرارم

از خدا بی‌خبر
مانده نگاهم به در
در غم‌ تو چاره ندارم

جان به جانم کنی
همه‌ی جانم تویی
بی تو مرا تابِ نفس نیست

اشک پنهان منم
بی سر و سامان منم
بی تو جهان غیر قفس نیست